اصغر نوراله زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره اولویتهای صندوق برای ایجاد اشتغال و حمایت از کسب و کارها، اظهار کرد: هنگامی که سیاستهای صندوق کارآفرینی بررسی شد، متوجه حلقه مفقودهای شدیم که باید مدنظر قرار میگرفت و آن حمایت از کسب و کارهایی بود که نظام تامین مالی ما پاسخگوی آن نیست.
حمایت از کسب و کارهای نوپا و نیازمند تامین مالی
وی افزود: گروه اول کسب و کارهای نوپا هستند که برای رسیدن به رشد باید از آنها حمایت کرد و گروه دوم یکسری افراد هستند که به دلیل اینکه نظام اعتبارسنجی رسمی امکان سنجش آنها را ندارد نمیتوانند بررسی شوند؛ مثل افرادی که در خانه کار میکنند و باید تجهیزاتی را در منزل به کار گیرند ولی منابع مالی ندارند و کسی هم از آنها حمایت نمیکند.
نوراله زاده ادامه داد: در این راستا برنامههایی را طراحی کردیم و توسعه و تقویت کسب و کارهای خرد و کوچک با اولویت مناطق روستایی و محروم و همچنین حمایت از طرحهای کارآفرینی برای رفع دغدغههای شغلی جوانان از جمله مواردی بود که صندوق کارآفرینی امید دنبال کرد.
رویکرد صندوق تسهیلگری در کنار دادن وام است
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: با بررسی این دو موضوع قرار شد که رویکرد صندوق تغییر کند و به سمت کسب وکارهای خرد و کوچک برود و فقط دادن وام مطرح نباشد بلکه حمایتهای لازم و کار تخصصی در این حوزه هم انجام گیرد.
وی توجه به مساله بازار را از دیگر رویکردهای صندوق کارآفرینی امید نام برد و گفت: وقتی تولید شکل میگیرد باید بازار آن را بپذیرد لذا در کنار منابع مالی که اختصاص میدهیم معتقدیم نباید صرفا وام دهنده باشیم بلکه تسهیلگری هم کنیم چون معتقدیم که صندوق باید یک ارتباط دو سویه میان وام گیرندگان و خودش برقرار کند و با این شیوه سعی کردیم از کسب و کارهای خرد حمایت کنیم.
فراهم کردن بستر بازاریابی و فروش محصولات تولیدی
نوراله زاده زنان سرپرست خانوار را از دیگر اولویتهای مورد حمایت صندوق عنوان کرد و گفت: به دلیل آنکه زنان سرپرست خانوار عمدتا کسانی هستند که گردش مالی و جواز کسب ندارند و بانکها به آنها وام نمیدهند یکی از اولویتهای خود را حمایت از زنان سرپرست خانوار قرار دادیم و در این راستا به شبکه سازی پرداختیم تا این دسته افراد را ساماندهی کنیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید حمایت از تولید و بستهبندی و بازاریابی محصولات تولیدی و عرضه و فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار یکی از اقداماتی بوده که صندوق کارآفرینی امید در چند سال اخیر در دستور کار داشته است.
به گزارش ایسنا، درحالی که بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یکی از چالشهای پیش روی زنان به شمار میرود، صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک و حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راهاندازی آن را داشته باشند، حمایت میکند.
انتهای پیام
نظرات