• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98111410379
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اعتقاد مردم، عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

اعتقاد مردم، عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اعتقاد مردم به اسلام را عامل اصلی پیروزی انقلاب دانست و گفت: عشق مردم به انقلاب قلبی و اعتقادی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم عصر دوشنبه در دیدار با اعضای انجمن‌های اسلامی مساجد و کارخانجات تبریز با وی، با اشاره به این‌که این انقلاب خدمات بزرگی را برای ایران و اسلام داشته است، اظهار کرد: مشکلاتی هم در کشور داریم که باید برای رسیدن به قله این مشکلات را یکی یکی کنار بزنیم، همانطور که از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات بزرگی در کشور انجام شده و باید با شتاب بیشتری تداوم یابد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی صادر کردنی نیست، بلکه صادر شدنی است، افزود: انقلاب راه خود را یافته و مردم بسیاری از کشورها پیام انقلاب را دریافته‌اند، چنانچه امروز در عراق، سوریه، لبنان و... حرکت‌های ضد استکباری جریان گرفته که به برکت صدور فرهنگ انقلابی است. 

وی نقش برجسته رهبری امام خمینی (ره) و حضور مردم را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد تاکید قرار داد و گفت: همه دست به دست هم دادند تا انقلاب به پیروزی رسید و امروز هم، دانشگاهی، بازاری، روحانی، کارگر و معلم و... همه و همه با هم از این انقلاب و نظام دفاع می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیگر عامل پیروزی انقلاب اسلامی را اعتقاد مردم دانست و خاطر نشان کرد: مردم به خاطر دین و اسلام و با شعارهای الله اکبر و لا اله الا الله و عزاداریهای عاشورا و تاسوعا علیه رژیم ستمشاهی قیام کردند.

وی، «رهبریهای صحیح امام خمینی (ره)»، «اعتقاد مردم به اسلام» و «حضور مردم» را سه عامل اصلی پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: همین سه عامل، عوامل بقای انقلاب اسلامی هم هستند و انقلاب وابسته به آن است. ضمن این‌که مقام معظم رهبری نیز با همان صلابت امام راحل، این کشور را مدیریت و رهبری می‌کنند و مردم هم پشتیبان ولایت فقیه بوده و در میدان‌ها حضور دارند. 

وی با اشاره به این‌که برخی توطئه علیه انقلاب را بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، از ترور و شهادت تا تخریب و انفجار و... آغاز کردند، خاطر نشان کرد: وقتی دیدند 19 ماه توطئه جواب نداد، هشت سال جنگ را علیه انقلاب اسلامی ایران تحمیل کردند و همچنان در حال توطئه چینی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دشمنان در اوایل انقلاب، رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، تعدادی از نمایندگان مجلس و شهدای ترور و شهدای محراب را از ما گرفتند ولی انقلاب محکم‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: بعد از این همه توطئه، دشمنان به این نتیجه رسیدند که تا امام خمینی (ره) هست، انقلاب نیز باقی است و بعد از ارتحال او فروپاشی رخ می‌دهد، اما بعد از ارتحال امام(ره)، مقام معظم رهبری ضمن مدیریت موفق، آرزوهای امام خمینی (ره) را هم محقق کردند و توفیقات بیشتری را برای انقلاب و نظام به دست آوردند و دشمنان مایوس شدند.

وی تشریح کرد: ما داخل نعمت هستیم و متوجه نعمت ولایت فقیه نیستیم، اما در خارج از کشور عظمت احترام به مقام معظم رهبری مشخص است؛ به طوری که رئیس جمهور روسیه گفت که ما مسیح را در وجود مقام معظم رهبری دیدیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که مردم همچنان اعتقاد به انقلاب و نظام دارند، تصریح کرد: ریزش‌هایی داشته‌ایم ولی در مقابل آن رویش‌ها بسیار چشمگیری داریم، چراکه امروز، جوانان، موفقیت‌های هسته ای، دفاع از حرم، جبهه تولید و... را بر دوش کشیده و با شتاب بیشتری پیش می‌روند.

 وی با بیان این‌که مردم از انقلاب سیر نشده‌اند، بلکه از عملکردهای نامطلوب و رفتار مدیران گله‌مند هستند، افزود: باید دستاوردهای این انقلاب تبیین شود و برخی کاستی‌های موجود نیز برطرف شود تا انقلاب با شتاب بیشتری پیش رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha