• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98111410016
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی وزارت بهداشت در مراسم تجدید میثاق با امام راحل(ره)؛

عدالت نسبی خواسته‌ امروز دانشجویان و مردم است /نیازمند ترمیم اعتماد مردم هستیم

عدالت نسبی خواسته‌ امروز دانشجویان و مردم است /نیازمند ترمیم اعتماد مردم هستیم
عکس دریافتی است

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اگر امام امروز زنده بود از وضعیت فرهنگی کشور راضی نبود،‌ گفت: من امروز به اینجا آمده‌ام تا از روح امام استمداد بطلبم تا به ما کمک کند در این شرایط چه اقداماتی انجام دهیم.

دکتر سیما سادات لاری در گفت‌گو با ایسنا، در حاشیه تجدید میثاق جهادگران و دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل که امروز در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:‌ بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و مطمئنا اگر امام امروز اینجا بود خیلی از وضعیت فرهنگی کشور رضایت نداشت و من امروز به اینجا آمده‌ام تا از روح امام استمداد بطلبم که به ما کمک کند بدانیم در این شرایط چه اقداماتی انجام دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ در حال حاضر در شرایط سختی قرار داریم و وقتی هم اوضاع سخت و پیچیده می‌شود افراد مختلفی وارد صحنه می‌شوند و موج ناامیدی نیز در جامعه افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر نیازمند این هستیم که اعتماد مردم را ترمیم کنیم و اعتماد دانشجویان را به دست بیاوریم، تا اعتماد متقابلی بین حکومت و مردم ایجاد شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: مردم و دانشجویان در صحنه‌های مختلف نشان می‌دهند که اصل انقلاب را قبول دارند و به آرمانهای امام و انقلاب پایبند هستند که نمونه آن را در تشیع پیکر شهید سردار سلیمانی مشاهده کردیم.

دکتر لاری تاکید کرد:‌ امام خمینی انتظار داشت شرایط فرهنگی کشور در حال حاضر بهتر از وضعیت فعلی باشد. به هر حال مسائلی که بیشتر دانشجویان را آزار می‌دهد این است که  امکانات رفاهی دانشگاه‌ها در شأن آنها نیست و اینکه در بحث‌های فرهنگی نیز به هر حال ما دنبال افرادی هستیم که در کنار آموزش سایر ابعاد وجودی آنها نیز پرورش پیدا کند که این امر تحقق پیدا نکرده است. انتظار این است که یک عدالت نسبی در جامعه وجود داشته باشد.

به گفته وی، عدالت نسبی که همه افراد بتوانند بر اساس آن حق خود را دریافت کنند از جمله خواسته‌های امروز دانشجویان و مردم است . البته مشکلات به دلیل تحریم‌ها افزایش پیدا کرده است و ما انتظار داریم جوانان ما در شرایطی باشند که بتوانند ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند و این از موضوعات مهمی است که می‌تواند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند. اما در حال حاضر شرایط ازدواج برای آنها فراهم نیست چرا که آینده شغلی مبهمی دارند. قطعا امام اگر زنده بود از این شرایط راضی نمی‌شد.

فاصله با دانشگاه تراز انقلاب اسلامی زیاد است

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری نیز در حاشیه تجدید میثاق جهادگران و دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل که امروز در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد در گفت و گو با ایسنا به علت عدم حضور مسئولان این دانشگاه در مراسم میثاق اشاره کرد و تاکید کرد: امکان حضور رئیس دانشگاه آزاد به سفر استانی اصفهان و وزیر علوم به گلستان در مراسم میثاق امروز وجود نداشت اما روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد در برنامه امروز حضور یافتند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد خود دستاورد انقلاب است بنابراین هر آنچه که امروز دارد نوعی دستاورد انقلاب محسوب می‌شود. حقیقتا  باید اذعان کرد  این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دنیا محسوب می‌شود و در حال حاضر بیش از یک میلیون و صد هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی همچنین اضافه کرد:‌بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی با امکانات بسیار گسترده و همچنین ۵ میلیون فارغ التحصیل و دانش آموخته یک شاهکار بزرگی در دانشگاه آزاد است که در کشور ما اتفاق افتاده است و تشریح تمامی دستاوردها در فرصت زمانی کوتاه امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف دانشگاه آزاد این بوده است که نسل جوانی که مشتاق تحصیل در کشور بوده‌اند، زمینه‌ای فراهم کنند تا امکان تحصیل آنها فراهم شود. اما با دانشگاه تراز انقلابی هنوز فاصله زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: مراکز مشاوره امین که در دانشگاه آزاد تاسیس شده است با این هدف راه اندازی شد تا انوع مشاوره‌ها اعم از ازدواج، تحصیلی، روحی، اخلاقی و غیره  را به دانشجویان ارائه دهد.

خود دانشجویان باید با کمک همیاران یک سری دوره‌های آموزشی را به منظور ارائه این مشاوره‌ها ببینند. تا فضای دانشگاه به سمت فضای مناسب سوق پیدا کند. در حال حاضر راه اندازی مراکز مشاورهخ امین در واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ شده است و دستورالعمل آن در خصوص ثبت نام شرایط و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز اعلام شده است و این یک کمکی به جریان سازی کار مشاوره در دانشگاه به شمار می‌رود. وتمامی دانشجویان دانشگاه می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha