• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98102922793
  • خبرنگار : 71496

بوگدانوف: درخواست سراج برای استقرار نیروهای بین‌المللی در لیبی باید با توافق آراء حل شود

بوگدانوف: درخواست سراج برای استقرار نیروهای بین‌المللی در لیبی باید با توافق آراء حل شود

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، مساله درخواست فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی برای ورود نیروهای بین‌المللی به این کشور باید با توافق آراء حل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از  اینترفاکس، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه و آفریقا امروز (یکشنبه) در واکنش به سخنان فائز سراج اظهار کرد: موضوع امکان استقرار نیروهای بین‌المللی در لیبی باید با توافق آراء مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بوگدانوف تاکید کرد: تصمیم‌گیری درباره این مساله نیازمند یک اجماع نظر کامل است و فکر می‌کنم این مساله باید با توافق آرا مورد بررسی قرار گیرد، حل این مشکل تنها منوط به سراج نیست.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: بر این باوریم حتی نتایج کنفرانس برلین در شورای امنیت، به عنوان تنها طرف مجاز  برای اتخاذ تصمیمات الزام‌آور برای همه طرف‌ها، بررسی خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مسکو پیش‌بینی می‌کند شورای امنیت با بیانیه پایانی کنفرانس برلین موافقت کند، گفت: البته ما بر این اساس تلاش می‌کنیم و این امر در پیش‌نویس بیانیه پایانی کنفرانس برلین آماده است.

بوگدانوف در ادامه گفت: در بند ۵۵ و آخر آن آمده است، "از شورای امنیت می‌خواهیم تصمیمات کنفرانس برلین را مورد بررسی قرار دهد و از غسان سلامه، فرستاده دبیرکل سازمان ملل و نیز هیات این سازمان در لیبی می‌خواهیم از اجرای تعهدات عملی برلین حمایت کنند".

این مسؤول وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا تحریم تسلیحاتی که در حال حاضر بر لیبی اعمال شده برای جلوگیری از صادرات سلاح برای گروه‌های لیبیایی کافی است یا اینکه باید اقدامات دیگری در نظر گرفته شوند، گفت: از منظر تئوری بله، زمانی برای تحریم تسلیحاتی لیبی تصمیم گرفته شد، اما مساله دیگری که وجود دارد این است که اجرای این ممنوعیت تسلیحاتی با توجه به نقض‌هایی که از سوی برخی گروه‌ها در لیبی صورت می‌گیرند، دشوار است. منظورم این است که علاوه بر گروه‌های افراطی و تروریستی، گروه‌هایی در لیبی وجود دارند که قوانین بین‌المللی و یا قطعنامه شورای امنیت را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی افزود: سلاح‌های زیادی در لیبی هنوز وجود دارند و فکر می‌کنم در صورتی که خود لیبیایی‌ها عزم سیاسی برای توقف اقدامات نظامی و پایبندی به آتش‌بس نداشته باشند، این سلاح‌ها برای سال‌ها جنگ کافی باشند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: بر اساس این واقعیت که روند سیاسی و مذاکرات به پیش خواهد رفت، اقدام کرده‌ایم و همواره در تمامی نشست‌ها بر این نکته تاکید کرده‌ایم زیرا این همان موضعگیری سازمان ملل و شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین است، همچنین این سازش متعلق به خود مردم لیبی است تنها کسانی که حق تعیین سرنوشت کشور لیبی را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha