• شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98102821073
  • خبرنگار : 71145

توضیح سخنگوی نیروهای مسلح عراق درباره درگیری‌های بغداد/ بازداشت ۵ خرابکار در کربلا

توضیح سخنگوی نیروهای مسلح عراق درباره درگیری‌های بغداد/ بازداشت ۵ خرابکار در کربلا

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد، افراد خرابکار به ایست‌های بازرسی در منطقه السنک در مرکز بغداد حمله کردند. این اظهار نظر بعد از انتشار گزارش‌هایی از کشته شدن دو تظاهرکننده و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر در روز جمعه مطرح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، عبدالکریم خلف، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اظهار کرد: افراد خرابکار به منطقه السنک یورش بردند و نیروهای امنیتی نیز از تجهیزات غیرکشنده برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.

یک منبع امنیتی روز جمعه گفته بود، درگیری‌هایی بین تظاهرکنندگان و نیروهای ضد شورش در نزدیکی پل السنک در مرکز بغداد درگرفت که مصدومیت‌هایی داشت.

در این راستا مسؤولان امنیتی و فعالان می‌گویند، دو تن از معترضان در جریان درگیری‌های روز گذشته جان خود را از دست دادند.

ده‌ها تظاهرکننده روز جمعه در ادامه مطالبه‌گری‌های خود به میدان الخلانی و پل السنک در مرکز بغداد رفتند.

اسکای نیوز گزارش داد، نیروهای ضد شورش بعد از اینکه معترضان سعی کردند از موانع بتنی که نیروهای امنیتی از قبل در آنجا قرار داده‌ بودند، عبور کنند متوسل به استفاده از گاز اشک آور و بمب‌های صوتی برای متفرق کردن آنها در پل السنک شدند گفته شده، دو تظاهرکننده جان خود را از دست داده و ۲۵ تن زخمی شده‌اند.

‌منابع می‌گویند پل استراتژیک السنک بسته شده است.

به گزارش رویترز به نقل از منابع پزشکی شلیک مستقیم گاز اشک‌آور به گلوی یکی از معترضان باعث مرگ او شده است.

از سوی دیگر، نیروهای پلیس کربلا پنج فرد خرابکار را در جریان تلاش برای ساخت کوکتل مولوتف به منظور آتش زدن ساختمان‌ها و اموال عمومی و خصوصی بازداشت کردند.

بخش اطلاع‌رسانی پلیس استان کربلا گزارش داد، نیروهای پلیس کربلا اقدام به شناسایی گروهی از افراد ناقض قانون و خرابکار به همراه مواد محترقه و کوکتل مولوتف در محله‌ البلدیه کردند که درصدد هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و برخی ساختمان‌ها بودند.

وی افزود: هوشیاری شهروندان و همکاری‌شان با نیروهای امنیتی منجر به بازداشت این افراد شد و آنها برای مجازات عادلانه تحویل مراجع قضایی داده شدند.

این بخش افزود: در پی درخواست‌های شهروندان نیروهای پلیس کربلا به طور گسترده در سطح شهر کربلا مستقر شده‌اند تا امنیت در استان را برقرار کرده و مانع از وقوع اقدامات خشونت‌آمیز و خرابکارانه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۸ ۱۳:۵۳

مطمئن باشید پای آمریکا در بین است