• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 98102116072
  • خبرنگار : 71533

در واکنش به شلیک غیرعمد به هواپیمای اوکراینی

سردار حاجی‌زاده: احتمال شلیک کروز و ورود هواپیماها را داشتیم/چهارشنبه صبح به مسئولان اطلاع دادم

سردار حاجی‌زاده: احتمال شلیک کروز و ورود هواپیماها را داشتیم/چهارشنبه صبح به مسئولان اطلاع دادم

فرمانده هوا و فضا سپاه،با اعلام اینکه احتمال شلیک کروز و ورود هواپیماها را داشتیم،تاکید کرد: آماده باش به بالاترین سطح به همه سامانه‌ها اعلام شده بود.

به گزارش ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در نشست خبری که پیرو اعلام ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، درباره علت سقوط هواپیمای اوکرانی توضیحاتی ارایه کرد.

زمانی که اطمینان پیدا کردم که این اتفاق افتاده آرزوی مرگ کردم

حاجی‌زاده در ادامه اظهار کرد: بعد از شنیدن این خبر در غرب کشور پس از اجرای عملیات نظامی علیه پایگاه های آمریکایی و زمانی که اطمینان پیدا کردم که این اتفاق افتاده آرزوی مرگ کردم.

وی افزود: ما یک عمر خودمان را پیش مرگ مردم کردیم و امروز هم آبروی مان را با خدا معامله می‌کنیم و در شرایط سخت مقابل دوربین‌ها حاضر می‌شویم.

گردن‌مان از مو باریکتر است

حاجی زاده تاکید کرد: ارزیابی ها و بررسی های این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه ان‌شاءالله انجام می‌شود و اطلاعات کامل می‌شود و همین ابتدا باید بگویم که ما گردن مان را از مو باریکتر است.

فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد همه مسئولیت‌های این کار را می پذیریم و هرگونه تصمیمی مسئولان بگیرند ما مطیع اجرای آن هستیم.

همه یگان های پدافندی و آفندی آماده باش کامل بودند

حاجی زاده در تشریح جزئیات این حادثه گفت: بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات آن خیلی بیشتر از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است و امکان درگیری بسیار بالا بود و هیچ وقت چنین شرایطی را شاهد نبودیم. هم آمریکایی ها در آماده باش صد در صد بودند و هم ما.

وی افزود: آنان تهدید کرده بودند که ۵۲ نقطه از ما را می زنند و در همین راستا همه یگان های پدافندی و آفندی آماده باش کامل بودند و طبیعتاً سامانه‌های مستقر در تهران هم در همین شرایط به سر می‌برد. آنچه که در بررسی هایی که انجام دادیم، توضیح دادند این است که شب حادثه وضعیت آمادگی در شرایط جنگی قرار گرفته بود که بالاترین سطح آمادگی است.

فرمانده هوافضا تاکید کرد: در این شرایط تعدادی از سامانه های پدافندی به رینگ پدافند تهران اضافه شدند.

آماده باش به بالاترین سطح به همه سامانه‌ها اعلام شده بود

سردار حاجی‌زاده با بیان این که اولین سامانه‌ای که در محدوده غرب تهران مستقر بود و در اطراف بیدگنه  این حادثه را رقم زده است اظهار کرد: در چندین مرحله این آماده باش  به بالاترین سطح موجود به همه سامانه‌ها اعلام می‌شود و در مراحل مختلف چندین بار به سامانه‌های مختلف و از جمله سامانه‌ای که درگیر این حادثه شده اعلام می‌شود که موشک‌های کروزی به سمت کشور شلیک شده است.

وی ادامه داد: در یکی دو مرحله دیگر تاکید می‌شود که براساس گزارش‌های واصله سامانه‌های پدافندی باید بالاترین سطح آمادگی را داشته باشند و به آنها گفته شده که کروزها شلیک شده و در مسیر هستند.

چندین بار درخواست شده بود فضای کشور از پروازها خالی شود

فرمانده هوافضایی سپاه ادامه داد: این سامانه‌ای که درگیر شده است و موشک را شلیک کرده که ما پیش‌بینی کردیم مصاحبه‌ای با خود اپراتور انجام شده و آن هم پخش خواهد شد ان‌شاءالله،  خود شلیک کننده  اظهار کرده است که ما چندین بار درخواست کردیم که فضای کشور از پروازها خالی شود و به اصطلاح کلیر شود و این درخواست‌ها انجام شد به ملاحظه برخی مسائل عزیزان ما این موضوع را دنبال نمی‌کنند.

حاجی‌زاده افزود: پروازها در این شرایط ادامه پیدا می‌کند و در لحظه‌ای که این اتفاق رخ می‌دهد این سامانه در فاصله‌ای ۱۹ کیلومتری با یک هدفی که کروز تشخیص داده می‌شود و بر روی نقشه محل استقرار سامانه درگیر شونده با فرودگاه امام خمینی (ره) مشخص است.

به اپراتور گفته شده بود شرایط جنگی است

وی در ادامه با تشریح نقطه پرواز جایگاه فرودگاه و محل استقرار سامانه پدافندی بر روی نقشه تاکید کرد: این هواپیما از جایی که بلند می‌شود با توجه به اطلاعاتی که به اپراتور داده می‌شود و گفته می‌شود وضعیت جنگی است و موشک کروز شلیک شده است، این بنده خدا (شلیک کننده)هواپیما را کروز تشخیص می‌دهد و موظف بوده است در چنین شرایطی تماس بگیرد و تاییدیه را بگیرد،‌خبط اپراتور هم همین است اما ظاهرا سیستم ارتباطی‌اش با اختلال روبه‌رو بوده است و نمی‌تواند تماس بگیرد که شاید به دلیل شلوغ بودن شبکه یا سامانه‌های جنبی بوده است که در نهایت او ۱۰ ثانیه فرصت داشته است که تصمیم بگیرد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: او در این شرایط این تصمیم بد را می‌گیرد و موشک را شلیک می‌کند و هواپیما مورد اصابت قرار می‌گیرد و در نقطه مشخص شده بر زمین سقوط می‌کند.

آنانی که دفاع می‌کردند براساس دانسته‌های خود عمل کردند

وی در ادامه با اشاره به بیانیه صبح امروز شنبه ستاد کل نیروهای مسلح  تصریح کرد:  آنانی که تا قبل از این بیانیه دفاع می‌کردند و می‌گفتند که این حادثه اصابت موشک نیست و تحت بررسی است اولاً عرض می‌کنم که آنان براساس دانسته‌های خودشان داشتند عمل می‌کردند.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: آنان از این حادثه خبر نداشتند؛ بنده وقتی مطلع شدم صبح روز چهارشنبه این خبر را بلافاصله به مسئولان اطلاع دادم. به من گفتند که هدفی را زدیم، ولی تقارن آن یک مقدار من را به شک انداخت. من غرب کشور بودم، ولی بلافاصله به سمت تهران آمدم. ولی بین راه با مسئولان تماس گرفتم و گفتم این اتفاق افتاده و من احتمال بالا می دهم که هواپیمای خودی را زدیم.

ستاد کل نیروهای مسلح چهارشنبه تیم بررسی تشکیل داد

وی ادامه داد: تا برسم به تهران دیدم ستاد کل نیروهای مسلح به شکل معمول یک تیم بررسی حادثه تشکیل داده و این تیم و کسانی که در این قضیه دخیل بودند را قرنطینه کردند؛ یعنی ما اجازه نداشتیم چیزی را به کسی بگوییم ما اطلاع رسانی را کرده بودیم، ولی لازم بود این بررسی صورت گیرد، این که خبر چگونه اطلاع رسانی شود برای این نبوده که کسی بخواهد کتمان کند، بلکه روال همین است که ستاد کل این را بررسی کند.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: صبح جمعه همه اطلاعات جمع و مشخص شد که واقعه چه بوده است. چون بالاخره عده‌ای در این قضیه خبط و خطا داشتند و اتفاقاتی افتاده است و بعد از آن بود که خود ستاد کل اقدام به رسانه‌ای کردن کرد.

وی اضافه کرد: بنده در اولین ساعتی که مطلع شدم آن را به مقامات اطلاع دادم و آنان به واسطه اینکه باید این مسئله را بررسی می‌کردند، از اینجا به بعد مربوط به ستاد کل است که واقعا سریع این کار را کردند و ظرف ۴۸ ساعت این کار را  انجام دادند.

هواپیما در مسیر بوده و خطایی نداشته است
سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس دانسته‌های خود عمل کرد

حاجی‌زاده یادآور شد:اینکه سازمان هواپیمایی کشوری محکم اصابت موشک را رد می‌کردند، چون براساس دانسته‌های خود عمل می کردند و اعلام می‌کنم که هیچ گناهی ندارند، مقصر نیستند و هرچه تقصیر است بر عهده ماست. هم هواپیما در مسیر بوده و خطایی نداشته و هم هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهی همه درست عمل کردند. اگر خبط و خطایی بوده یکی از عناصر ما انجام داده و چون در نیروهای تحت امر ما است مسئولیت آن با ماست و باید جوابگو باشیم .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان ممنوعیت پروازها در سطح کشور وجود نداشت، گفت: من نمی خواهم کسی را متهم کنم. ما در حال اطلاع رسانی هستیم. گروه‌هایی که مسئول هستند، باید این حادثه را بررسی و رسیدگی کنند که اینها را معلوم کنند.

وی خاطرنشان کرد: از دید من زمانی که شرایط جنگی می‌شود باید توسط مسئولان ذی ربط این اتفاق می افتاد، ولی به هر ترتیب نیفتاد.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه در بخش هوانوردی مشکلی متوجه آنها نیست، تصریح کرد: از آنها خواسته نشده است، هر مشکلی هست به نیروهای مسلح برمی‌گردد. این خبط و خطا و مشکلی که بوده در مجموعه نیروهای مسلح است و در بخش دولتی، کشوری و شرکت فرودگاه ها هیچ تقصیر و قصور و گناهی ندارند. اگر از آنان می خواستیم - البته وظیفه ما نبوده - و مسئول این بخش کسان دیگری بودند ، آنان باید آن کار را مدیریت و فرماندهی می کردند.

من در غرب کشور عملیات ضربات موشکی را فرماندهی و کنترل می کردم

حاجی‌زاده یادرآور شد:همانطور که آن شب من در غرب کشور عملیات ضربات موشکی را فرماندهی و کنترل می کردم، در این بخش هم عزیزان دیگری مسئول بودند و آنها باید این کار را می کردند اما این زمینه فراهم شد که این فرد این خطای بزرگ را انجام دهد و متاسفانه این حادثه بزرگ رخ دهد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری نظامی نیستند و بر اساس تجربیاتی که داشتند اظهارنظر کردند و تصورشان بر این بود که اگر موشکی به هواپیما برخورد کند، باید در بالا منهدم شود و بر اساس آنکه منهدم نشده بود، چنین نظری دادند.

فرمانده نیروی هوافضا ادامه داد: از آنجایی که هواپیما در یک ارتفاع کم مورد اصابت قرار گرفته است، توسط یک موشک کوتاه برد بوده است و این موشک چون مجاورتی عمل کرده است، این هواپیما فرصت کرده یک مسیری را برود و روی هوا متلاشی نشود و پس از برخورد با زمین متلاشی شد.

وی اظهار کرد: لذا کسی از هواپیمایی کشوری از این قضیه مطلع نبوده است و بنده از آن عزیزان دفاع می‌کنم و شرح ماوقع هم همین بوده است.

نیروهای مسلح و سپاه به دنبال پنهان کاری نبوده‌اند

حاجی زاده بیان کرد: نیروهای مسلح و سپاه به دنبال پنهان کاری نبوده‌اند و ما از این حادثه متاسف هستیم و مانند خانواده این شهدا خود را غم‌زده و شریک غم آنان می‌دانیم و ما هم عزیزان‌مان را از دست داده‌ایم و از این حادثه متاسفیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: اینها هزینه شیطنت‌ها، التهابات و اقدامات آمریکا در منطقه است که واقعا آن شب ما آمادگی درگیری همه‌جانبه را داشتیم. بنده در غرب کشور بودم و هر لحظه احتمال درگیری را می‌دادم چرا که تعداد زیادی هواپیما در منطقه در حال پرواز بود.

احتمال شلیک کروز و ورود هواپیماها را داشتیم

وی با اشاره به اینکه هواپیماهای جنگی بسیار زیادی در حال پرواز بودند و بمب افکن‌های بسیار زیادی در منطقه اضافه کرده بودند، گفت: ما احتمال شلیک کروز و ورود هواپیماها را داشتیم و خودمان را آماده درگیری همه جانبه کرده بودیم و متاسفانه در اینجا به واسطه تصمیم‌گیری عجولانه یک فرد این اتفاق و فاجعه بزرگ رخ داد.

‌ستاد کل نیرو های مسلح صبح امروز (شنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۳:۴۱

سردار بجای ارزوی مرگ بهتر است از تمام پستها و مناسب برای همیشه کناره گیری کنی...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۲۷

همین که مردانه امدی میدون برای ملت کافیه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۴۴

اگر سردار نبود الان شاید امنیتی نبود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۱۲

واسه ما کافی نیست! از طرف خودت حرف بزن

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۰۷:۵۸

اینقدر شجاع و دلیر هست که قبول کرده جلوی دوربین به خطایی که کس دیگر کرده اذعان کنه و گردن بگیره

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۳:۴۲

پاسخگو باش. شما مسول هوا فضایید بعد الان یا دیروز با خبر شدید؟!!!!....

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۱۳

اصلا خوندی متن رو؟ یه دور دیگه بخون بعد اون گلخانه فکرت رو باز کن

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۴۲

ایشان به صراحت گفته است چهارشنبه صبح به مقامات اطلاع داده است. در وضعیت جنگی طبیعی است تا مدتی مسایل را بروز ندهند کما اینکه آمریکایی‌ها هم چنین کردند. اما چرا پس از شلیک موشک‌ها حداقل یک روز جلوی پروازهای داخلی گرفته نشد؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۳:۴۷

.... یعنی نشنیده بود خبر رو .....

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۳:۴۷

چرا مسئولان تصمیم بگیرن! چرا خودتون استعفا نمیدین؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۳۱

به جای متنفر از دروغ متعهد به تفکر شو. یک نظامی متعهد به سلسله مراتب است.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۰۲

به نظرم دیگه توضیح بیشتر ندید لطفا. بدتر شد! هواپیما را کروز تشخیص داده یعنی چه!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۱۴

وقتی نمی دانید یعنی چه یا بپرسید یا نظر ندهید

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۲۴

خطاب به محمد: شما دهنتو ببند و ساکت با و ژست آدمهای روشنفکرو نگیر به خودت، امثال تو ...، پس بیشتر خودتو معرفی نکن.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۰۱

اگه نمیدانی بدان که کروز هم میتواند ارتفاع را به کرار مثل هواپیما کم یا زیاد کند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۰۵

خطاب به بهنام: لطفا شما هم ساكت شويد و راجع به مسايلي كه هيچ چيزي از آن نمي دانيد اظهار فضل ننماييد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۱۴

همین که شما قوه تشخیص دادید که اینجا یقه مرا بچسبید کافیست! تفاوت آن دو را هم به خوبی می‌دانم. شاید بهتر از تو‍‍!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۱۸

خطاب به محمد: شما هم ساکت!

avatar

خطاب به ااااااه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۴ ۰۱:۰۱

فراموش نشه که سر منشا همه این ها ترامپ دیوانه بود.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۰۷

جمع کن و برو بابا با این تکنولوژی مسخره تون که توانایی تشخیص یک هواپیمای مسافری رو با موشک کروز نداره.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۰۴

بر چه اساسی چنین حرفی زدید؟ چه میزان از سیستم‌های پدافندی کشور و دیگر کشورها اطلاع دارید؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۰۹

اول کاری که باید بکنی استعفا است. هیچ بهانه ای هیچ توجیهی هم مسموع نیست.....

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۰

سردار اگر وضعیت جنگی است چرا در آن ساعت هواپیمای مسافر بری اجازه پرواز داشته است ثانیا سرباز را قربانی نکنید

avatar

اینکه یک موشک کروز به تهران بخورد خیلی بهتر است از اینکه ما یک موشک به خودمان شلیک کنیم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۸

اون هایی که میگن یک اشتباه انسانی بوده کاش عزیزشون توی اون هواپیما می بود تا بهتر معنی اشتباه رو بفهمند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۵۰

چشم!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۳

شما عزیزان سپاهی مدافعان امنیت میهن هستید و در دل من جا دارید. امیدوارم این اتفاق ناگوار این درس تجربه را به ما بدهد که مردم را زودتر در جریان اتفاقات بگذاریم و از این هزینه‌ای که فرصت طلبان با موج سواری بر کشور تحمیل کردند جلوگیری کنیم. خطای انسانی در هر جا رخ می‌دهد و هیچ کدام نمی توانیم خود را استثنا بدانیم. آن پاسدار نیز نیتی جز پاسداری نداشته است.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۳

وای وای تا کی میخوای حمایت کنی؟؟؟؟؟؟ تا کی/؟؟ لابد باور کردی اشتباه بوده؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۲۱

آقای محمد بس کن دیگه !!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۴ ۰۱:۱۳

سالهاست که سپاهیاگوشت جلو گلوله هستن و هر روز دارن شهید میشن. ای کاش همه واقعیت هارو ببینیم و با یک اشتباه جوگیر نشیم. البته کسانی که کوتاهی کردند باید مجازات بشن.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۴

سردار حاجی زاده از فرماندهان ارشد و قدیمی دوران جنگ است. او دروغ نمی گوید وقتی می گوید به محض اطلاع خبر داده درست می گوید. قطعا نیروهای دیگری از اطلاع رسانی ممانعت کردند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۵

تو که راست میگی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۵

خدایا ما رو نجات بده

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۷

سردار داغ هم وطنامون ك بي گناه پر پر شدن كم غمي نيست...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۸

سردار خیلی مردی،کاشکی این جرات و صداقت شما را هم بقیه مسئولین داشتند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۰

این اتفاق خیلی وحشتناک بوده اما نباید احساسی در موردش تصمیم گیری بشه. افرادی که مدتها آسمان ایران رو امن نگه داشتن و جلوی تجاوز خارجی رو گرفتن نباید این قدر سریع قضاوت کرد. تو هر مجموعه ای ممکنه اشتباهات خیلی بزرگ اتفاق بیفته.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۰۶

فعلا به فکر احساس نباش چون بودجه یک سال مملکت رفت واسه غرامت به چندین کشور

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۱

چگونه موشکی شلیک می شود و یگان شلیک کننده کم شدن موشک را نمی بیند؟ چرا در اطلاع رسانی تعلل می شود ولی روزنامه هائی همچون ... تعللی برای تخریب دیگران بدروغ ندارند؟ و منتظر بررسی نمی شوند؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۴

ادمین لطفا نظر منو چاپ کن اگه صداقت داری و عادلی یک سوال دارم اگر از اعضای خانواداتون تو اون پرواز بود باز این حرف رو میزدید؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۰۹

اگر کمی تفکر کنیم می بینیم که یک نظامی جان خود را کف دست گذاشته برای تامین امنیت میهنش. منصف باشیم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۸

خب استعفا بدهید بجای طلب مرگ!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۰۶

میشه بگید کی بیاد جای ایشون؟؟لابد دارو دسته ...یا ... که افتضاحی ببار بیاورند و گردن نگیرند و مردم رو متهم کنند!!! در چهل سال خدمتش یکبار یکی از نیروهاش به کاری کرده که ابروی ایشون رفته....منصف باش ...چهل سال جون کنده و شب نخوابیده.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۸

آقای ایسنا عذرخواهی کن بابت تمام اخبار اشتباهی که طی سه روز گذشته منتشر کردی!! و بدان که دیگر اعتبار نداری !

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۵۰

https://telegra.ph/%D9%81%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-01-11

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۰۴

بنده با خدا هم تعارف ندارم اما این ایسنا شاید تنها شبکه خبری بود که در این ایام با همه تنگنا ها ومحدودیت ها وتذکرات وخطرات برخی اخبار را با زبان وبی زبانی نشرداده ست. تا همینجاشم درود به بروبچه های ایسنا .کج هم بروند داد می زنیم ایسنا فلان جا لا پوشانی کرد شما بروید یقه اصول گرا واصلاحاتی وسیما ومسولین را بگیرید که می گفتند حرف نزنید همه چی امن ست وخبر ی نشده و...تازه فهمیدند یک موشکشون کم شده وبعد رفتند دیدند زدنش به هواپیما!!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۰۸

اگر درک شما از اعتبار رسانه‌ها به این است که باید علم غیب داشته باشند که خدا بهتان توفیق دهد. بعید می‌دانم با عذرخواهی رسانه ها قانع و راضی شوید .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۴۴

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از ابتدای این حادثه دردناک با حضور فعال خبرنگاران خود در صحنه حادثه و سپس با پیگیری موضوع از طریق مقامات و مسئولان مربوطه و البته با اتکاء و اعتماد به سخنان آنها اقدام به پوشش اخبار داخلی و بعضا خارجی مربوط به این حادثه کرد و در ساعات و روزهای بعد نیز با وجود فعالیت رسانه‌ها و گفته‌های مقامات غربی که بعضا در جهت خلاف گفته مقامات داخلی درباره این حادثه بود، همچنان به اعتماد و اتکاء خود به گفته مسئولان کشور در حوزه‌های مرتبط ادامه داد. حال با روشن شدن دلیل اصلی وقوع این فاجعه دردناک، خبرگزاری دانشجویان ایران به عنوان رسانه‌ای که خود را متعلق به همه اقشار مردم و نظام می‌داند، اعلام می‌دارد که به تلاش همه‌جانبه خود برای روشن شدن ابعاد ماجرا، بدون هیچ ملاحظه‌ای ادامه خواهد داد؛ چراکه همچون گذشته معتقد است و امروز بیشتر نیز اصرار دارد که هیچ چیز به اندازه شفافیت و صداقت با مردم، حافظ قدرت و اقتدار کشور نیست، به‌ویژه هم اکنون که کشور آماج فشار و هجمه رسانه‌های بیگانه قرار دارد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۹

ممنونم از اینکه اطلاع رسانی کردید. هیچکس بی خطا نیست. سیستم باید بهتر شود. لطفا از کروزهای شلیک شده هم پس توضیح بدهید که چه شدند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۴۲

درود بر سردار عزیز شما حافظین کشور هستید وبا یک خطا از چشم ما نمی افتید

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۰۰

ان شا الله یک روز یکی از عزیزانت رو همینجوری از دست بدی بعد ما برات درورد بفرستیم . انسانم ارزوست

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۲۸

بد نیست یک مدال افتخار هم بهشون بدی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۲۱:۲۲

...واقعا شما دیگه کی هستین!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۴۳

یه جا می گی هواپیما به مرکز حساس نزدیک می شده. اینجا می گی در مسیر درست بوده. نمی خواهید بس کنید...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۲۳

چه تناقضی داره؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۴۵

ايشون كه ميگن گردنشون از مو باريكتره و مسوليت اين حادثه را با كمال شجاعت به گردن گرفتن و سابقه رشادتها و جانفشاني هاي امثال ايشون گواه اين است، و مثل خيلي از مسئولين دولتي و مجلسي هم با اين بلاهاي گراني و حادثه هاي گوناگون كه بر سر مردم آوردن نميگن كي بود كي بود من نبودم....شما چرا كاسه داغتر از آن شده ايد مثل ....

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۰۳

موافقم الان اگر ....بود می‌گفت من در جریان نبودم از تلویزیون شنیدم..... عذرخواهی هم نکرد ....توجیهی کرد.... اما ایشون هم توضیح داد و آرزو مرگ کرد و هم گفت بقیه در جریان نبودند که اشتباه کردند...شجاعت داشت اعتراف کنه و گردن بگیره....روسیه و خیلی کشور های دیگه هنوز که هنوزم گردن نمیگیرند و صداقت ندارند که هواپیمای مسافر بری خودشونو اشتباهی زدند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۵۱

فقط استعفا و محاکمه در دادگاه نظامی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۰۷

فقط عذرخواهی و استعفای تمامی افرادی که میدونستن تا به امروز البته اگر مردن

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۱۰

تکبیر! خودت تنهایی این رو گفتی یا با دوستات هم مشورت کردی؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۵۹

و کدام یک از ما حاضر است بیاید در تلویزیون و مسئولیت تمام یک فاجعه را بپذیرد؟ کدام یک از ما تا به حال خطا نکرده ایم؟ سنگ اول را کسی بزند که گناه نکرده باشد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۰۴

بالاخره فرد شلیک کننده ده ثانیه فرصت داشته برای تصمیم گیری یا عجله کرده؟!!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۳۳

سیستم های ما قدیمیه تشخیص موشک وهواپیما هم نمیکنه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۱۱

در همه‌ی کشورها نیروهای نظامی پیش مرگ مردم هستند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۲۷

مشکل اصلی اینه که شما بجای بالا بردن دانش و تخصص نظامی خودتان به مسائل سیاسی اقتصادی انتخاباتی حتی تفتیش افکار مردم و ... می پردازید.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۱۳

عمو چه ربطی داره...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۲۸

من نمیفهمم چطور میشه کسانی مثل جناب حاجی زاده که از ماجرا مطلع بوده قرنطینه بشن و امکان اطلاع رسانی صحیح از اونها سلب بشه اما مقامات بی اطلاعی مثل رئیس هواپیمایی قرنطینه نمیشن و امکان پیدا میکنن اخبار و ادعاهای ...به خورد مردم و رسانه ها بدن جل الخالق

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۵:۳۸

مسلما وقتی بحث آتش به اختیار بودن نیروها مطرح می‌شود باید کلاس توجیهی هم برای آنها تشکیل گردد!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۰۱

اینو خوب اومدی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۴۲

بهتره یه خورده عقلتو به کار بندازی. طرف میگه من غرب کشور بودم خبر نداشتم و اون مکان مسئول خودشو داره. دوما در این شرایط هر آدم معمولی میگه الان شرایط جنگیه. چرا سازمان هواپیمایی اجازه پرواز داده؟ حداقل میتونست یه استعلام بگیره ببینه از نظر امنیتی پرواز انجام بشه ایراد داره یا نه؟ اینو که میتونست انجام بده. جان مردم دستشونه بچه بازی که نیست

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۳:۵۱

باری کلا آقای منتقد

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۶:۵۲

وقتی ساعت دوازده شب اینقدر آماده باش میدهید. و سامانه های قدیمی رو وارد مدار می کنید ک اپراتور نتونسته تشخیص بده به کنار فقط تو اون شرایط که حمله انجام شد دیگه پرواز های روز رو کنسل میکردید چرا نکردید

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۴۶

موشک کروز 4 متری در حوالی تهران در حال اوج گرفتن است؟ اپراتور یا احمق بود یا ترسیده بود؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۸:۰۶

ایشان شجاعت دارد وبه خطای خود اعتراف می کند بندرت ایرانی ها به اشتباه خود اعتراف می کنند چون ما مردم ایران اصلا اشتباه نمی کنیم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۲۲:۰۶

چرا در عکس این خبر برچم سباه نیست؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۰۱

مشکل فقط این نیست که اتفاق ناگواری افتاد. قبلا هم پیش آمده بود و برای کشورهای دیگر نیز همچنین. هر انسانی در اضطراب میتواند خطا کند. اما مشکل دردناک اصلی آن اعتماد از دست رفته است. مردم داغدار که قبل از حادثه، با شهادت سپهبد سلیمانی پشت نظام آمدند، با اطلاع دهی مدیران باور به جنگ روانی غرب و نظریه «کارشناسی» مسئولین داشتند! حالا غرب راستگو از آب درآمد! این یگ ضربه تبلیغاتی به خود است و بس! ضعف سیستمی در ارتباطات حرفه ای. واقعا متاسفم.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۱۵

دلم برای سردار سو خت. نباید سیبل بشه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۰۱:۵۹

واقعه تاسف باری هست.ارزوی قلبی صبروتسلی برای بازماندگان.کاش قضاوت را کنار میگذاشتیم ویا حداقل کمی عقب می انداختیم.درهرموضوع ونه اینجا.انکه دانسته اش زیاد میشود تازه میفهمد که چیزی نمیداند و بالعکس.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۰:۳۵

درود بر سردار حاجی زاده لعنت خدا بر آتشبیاران معرکه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۷:۰۲

با عرض تسلیت به خانواده های داغدار به مناستت شهادت جمعی از مردم عزیز سرزمینم در هواپیمای اوکراینی, بعرض برسانم که سردار حاجی زاده مردی بزرگوار و صادق است و زحمات بیشمار ایشان همیشه برای همگان مشهود بوده و امروز تیغ بغض و کینه این مجاهد عزیز رو نشونه گرفته بنده از طرف خودم قدردان زحمات ایشان بوده و هستم و تمنا دارم ترتیباتی اتخاذ فرمائید منبعد این چنین اتفاقاتی رخ ندهد .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۳ ۱۰:۰۷

با عرض تسلیت این اتفاق مثل شمشیر تیز دو لبه است که دوست را از دشمن جدا میکنه منصف باشیم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۳ ۱۴:۰۶

زود قضاوت نکنید یک روز تمام حقیقت برملا خواهد شد و شرمنده ی سپاه خواهید شد ! فقط باید صبور بود - پیروزی بزرگ نزدیک است

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۴ ۰۱:۰۳

واقا که سپاه خیلی مظلومه. سال هاست که گوشت جلو گلوله اند و حالا بخاطر عواقب کار های یک کاباره من باید جواب بدهند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۴ ۰۷:۳۰

صلوات برفستین بابا.قضا و بلا بوده.گذشته.بعععله.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۴ ۰۹:۵۹

برای اولین بار هست که یک نهاد در برابر اشتباه ناخواسته اش اینقدر مسئولیت پذیر و شرمنده هست. باعث افتخارید. کاش امثال ... کمی ازتون یاد بگیرند که هر اتفاقی تو مملکت میفته نیان بگن خواب بودیم صبح فهمیدیم...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۴ ۱۳:۲۷

خب. بیایید نقشه ایران را نگاه کنیم. اگر آمریکا بخواهد موشک کروز به منطقه ای در تهران شلیک کند باید خارج از مرزهای ایران باشد. از غرب 500کیلومتر و خرده ای از شرق و جنوب حدود 1200 کیلومتر باید این موشک طی کند تا به تهران برسد. این چه سیستم پدافندی است که توی این مسافت تهاجم را تشخیص نداده و یکهو بین تهران و شهریار پیدایش می شود؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۵ ۰۴:۱۷

من واقعا ناراحت شدم وقتی سردار رو با این حالت دیدم ما امنیت مون رو مدیون اول خدا بعد همین سرداران بزرگ اسلام و ایران اسلامی هستیم پس دعا بکنیم که هیچ وقت ناراحتی و غم نبینند و خداوند نگهدارشان باشد

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۱۹ ۱۵:۲۲

سرداری عزیزتر از بچه‌هامی دوستت دارم