• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98101713542
  • خبرنگار : 30054

با خیابان استقلال استانبول بیشتر آشنا شوید

با خیابان استقلال استانبول بیشتر آشنا شوید

خیابان استقلال استانبول یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شناخته‌ شده در سطح استانبول می‌باشد که جز پررونق‌ترین و پررفت‌وآمدترین خیابان‌های استانبول به‌حساب می‌آید که در نهایت نیز به میدان تکسیم می‌رسد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیسان گشت، در خیابان استقلال انواع مراکز خرید، انواع برندهای معروف دنیا و در واقع بهترین مکان برای خرید سوغاتی برای مسافران تور استانبول می‌باشد. علاوه بر مراکز خرید فراوان در خیابان استقلال از انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و هر آنچه که فکر کنید وجود دارد و همین تعداد زیاد و متنوع کسب‌ و کارها در خیابان استقلال باعث رونق فراوان آن و شناخته‌شدن آن در بین دیگر خیابان‌های استانبول شده است.  خیابان استقلال در بخش اروپایی استانبول واقع‌ شده است. مسافرانی استانبول و همچنین ساکنان آن‌ که در بخش آسیایی استانبول قرار دارند برای رسیدن به این خیابان باید از پل بسیار زیبا و معروف بسفر عبور کنند.

شرکت بیسان گشت مهر که خود مجری مستقیم تورهایی چون تور باکو و استانبول می‌باشد همواره دیدن از خیابان استقلال استانبول را به مسافران خود پیشنهاد می‌کند.

رونق زیاد در خیابان استقلال:

بر اساس آماری که از جمعیت روزانه خیابان استقلال به‌ عمل‌ آمده، نشان داده است که در روزهای شلوغ مانند تایم‌های نزدیک به سال نو، روزانه بیش ۳ میلیون نفر در این خیابان رفت‌وآمد می‌کنند که می‌تواند رقم بسیار بالایی باشد. به‌علاوه در روزهای عادی نیز ازدحام و شلوغی در این خیابان بسیار بالا است. به‌ طوری‌ که در هر تایمی از شبانه‌روز که باشد شما می‌توانید مملویی از جمعیت در حال رفت‌وآمد را ببینید.

از دلایل دیگر ازدحام بالای این خیابان علاوه بر مراکز خرید و انواع کسب‌وکارها وجود مکان‌های تاریخی و دیدنی فراوان در این خیابان می‌باشد. بناهایی که به زمان امپراتوری عثمانی می‌رسد و خود باعث رونق بخشیدن به این خیابان می‌شود.

تاریخچه خیابان استقلال:

در واقع در زمان امپراتوری عثمانی علاوه بر مکان‌های مهمی که مربوط به خاندان عثمانی در این مکان بوده است بسیاری از ثروتمندان آن زمان برای زندگی مفرحانه خود، این مکان را انتخاب می‌کردند و سازه‌های زیبایی را ساخته‌اند؛ اما در طی جنگی که در استانبول جهت استقلال خود به وجود آمد، در سال ۱۹۲۳ نام جدید آن به نام خیابان استقلال یا همان ایستیکلال نام‌گذاری شد. در طی زمان به علت اتفاق‌های زیاد باعث فرسوده‌شدن خیابان استقلال شد به‌ طوری‌ که دیگر اصلاً مناسب زندگی نبود تا اینکه در سال ۱۹۷۰ تغییرات عمده‌ای در خیابان استقلال جهت بازسازی آن صورت گرفت و باعث شد با بازسازی آن زیبایی خیابان استقلال دوباره احیا شود و از آن زمان تاکنون هنوز زیبایی خود را حفظ کرده است. البته ناگفته نماند که برای حفظ زیبایی آن همواره اهالی آنجا در جهت حفظ آن کوشیده‌اند و همین امر باعث شده است هیچ‌گاه از رونق آن کاسته نشود.

خرید سوغاتی در خیابان استقلال استانبول :

خیابان استقلال استانبول یکی از بهترین و فوق‌العاده‌ترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی برای مسافران استانبول می‌باشد چرا که در آن از انواع برندهای معروف و مشهور ترک و همچنین برترین برندهای دنیا وجود دارد. در این خیابان برندهایی چون LC wakiki، کوتون، زارا و هر آنچه که بخواهید وجود دارد. ناگفته نماند که در صورتی‌ که مغازه‌داران بدانند شما مسافر هستید، قیمت‌ها را حسابی بالا می‌برند پس تا می‌توانید چانه‌بزنید تا قیمت‌های خود را کاهش دهند. علاوه بر پوشاک انواع سوغاتی‌های محلی استانبولی نیز در این خیابان یافت می‌شود که می‌توان گفت بهترین مکان برای خرید می‌باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha