• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98101712954
  • خبرنگار : 71496

الجزایر: طرابلس "خط قرمز" ماست/ جهان به وظایفش در قبال لیبی عمل کند

الجزایر: طرابلس "خط قرمز" ماست/ جهان به وظایفش در قبال لیبی عمل کند

دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای طرابلس لیبی را یک خط قرمز دانست و از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت خواست به مسؤولیت خود در نظارت بر صلح و امنیت در لیبی عمل کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر ریاست جمهوری الجزایر با انتشار بیانیه‌ای پس از دیدار عبدالمجید تبون، رئیس جمهور این کشور و فایز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد: الجزایر از طرف‌های درگیر می‌خواهد به تنش پایان دهند و از طرف‌های خارجی دعوت می‌کند پشتیبانی از این تنش را متوقف کرده و از حمایت نظامی، مالی و انسانی به طرف‌های درگیر دست بردارند، همچنین ریاست جمهوری الجزایر احترام به قوانین بین‌المللی برای تسهیل احیای گفتگو جهت دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای این بحران را خواستار است.

در ادامه این بیانیه آمده است، الجزایر از جامعه جهانی می‌خواهد به مسؤولیت خود در توقف فوری تیراندازی‌ها و پایان دادن به تنش نظامی که هر روز قربانی‌های بیشتری می‌گیرد، عمل کند. الجزایر به شدت اقدامات خشونت‌آمیز را که آخرین آنها کشتار حدود ۳۰ دانشجو در دانشکده نظامی طرابلس بود و در سطح جنایت جنگی قرار می‌گیرد، محکوم می‌کند.

الجزایر در ادامه طرابلس لیبی را "خط قرمزی" دانست که امید می‌رود کسی از آن عبور نکند.

همچنین در این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی به نفع مردم لیبی نبوده و نخواهد بود به همین دلیل الجزایر که همواره گفتگو را بر سیاست زور ترجیح می‌دهد، بار دیگر برادران خود در لیبی را به خردورزی و گفتگو به دور از فشارهای خارجی دعوت می‌کند تا راه‌حلی سیاسی که مورد نظارت مردم لیبی بوده و ضامن امنیت، ثبات و شکوفایی برای لیبی باشد، حاصل شود.

عبدالمجید تبون در دیدار با سراج درباره بهترین راه‌ها برای تسریع در برقراری دوباره امنیت و صلح و ثبات در لیبی به تبادل نظر پرداخت.

رئیس جمهور الجزایر در این دیدار موضعگیری ثابت الجزایر نسبت به بحران لیبی را که بر اصل عدم دخالت در امور دیگر کشورها متکی است، یادآور شد و بر لزوم دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای این بحران که وحدت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی لیبی به دور از هرگونه دخالت خارجی را تضمین کند، تاکید کرد.

او بار دیگر بر لزوم دور کردن منطقه از دخالت‌های خارجی که منافع ملت‌های منطقه، وحدت کشورها و امنیت و صلح منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد، تاکید کرد.

سراج نیز در این دیدار ضمن تقدیر از موضعگیری‌های برادرانه و ثابت الجزایر درباره بحران لیبی بار دیگر اطمینان خود به اقدامات الجزایر برای توقف تنش‌ها و حمایت از راه‌حل سیاسی را اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha