• چهارشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98101107957
  • خبرنگار : 50038

تصمیم جدید برای نحوه بازگردان ارز حاصل از صادرات محصولات باغی

تصمیم جدید برای نحوه بازگردان ارز حاصل از صادرات محصولات باغی

ایسنا/همدان عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد معافیت صادرکنندگان محصولات باغی به ویژه کشمش از بازگرداندن ارز حاصل از صادرات در سال آینده، مورد تصویب قرار گرفت.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: در نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ که با هدف بررسی تبصره های درآمدی تشکیل شد، ذیل بررسی تبصره ۶ قانون بودجه ۹۹ و با هدف صیانت از حقوق باغداران و تسهیل فعالیت های صادرکنندگان محصولات باغی به ویژه کشمش، پیشنهاد معافیت صادرکنندگان این محصولات از بازگرداندن ارز حاصل از صادرات در سال آینده، مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: هدف از پیشنهاد این طرح رفع مشکلات پیش‌آمده برای باغداران و مسئله کاهش شدید قیمت کشمش و سبزه خریداری شده از باغداران توسط صادرکنندگان بود.

وی در کنار این پیشنهاد تأکید کرد: به اقتضای شرایط تحریم، بررسی بودجه باید به نحوی باشد که مایحتاج مردم تأمین شود تا فشار کمتری به آن‌ها وارد آید و حقوق‌‎ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که کارگران و کارمندان، بهره‌ بیشتری ببرند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی مدارس خبر داد و گفت: این اعتبار از محل بخش درآمدی تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۹ به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تخصیص یافت. با اختصاص این مبلغ اعتبار لازم برای رسیدگی به وضعیت مدارس به ویژه در مناطق روستایی تأمین می شود.

وی به افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: متعاقب اقدامات و پیگیری های صورت گرفته توسط نمایندگان، ذیل بررسی تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۹، اعتباری افزون بر ۷۵ هزار میلیارد ریال از بودجه شرکت های دولت کسر و به بودجه وزارت آموزش و پرورش افزوده شد.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: بدین ترتیب اعتبار شایان توجهی به منظور پرداخت معوقات، پاداش پایان خدمت و اجرای طرح رتبه بندی معلمان و فرهنگیان تخصیص داده شد که امیدواریم با این اقدام بخش اعظمی از مشکلات این قشر مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha