• سه‌شنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98101007106
  • خبرنگار : 50024

جزئیات مترو کرج-هشتگرد؛

گلشهر دیگر ایستگاه پایانی نیست

گلشهر دیگر ایستگاه پایانی نیست

ایسنا/البرز مدیر عامل هلدینگ نیرو وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: یکی از زیرساخت‌های مهم برای ایجاد جذابیت سکونت در شهرهای جدید، ایجاد امکان دسترسی ساکنان به شبکه مترو است.

محمد رستمی در حاشیه مراسم افتتاح قطار برقی کرج-هشتگرد که امروز سه‌شنبه دهم دی ماه با حضور رئیس جمهور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اشاره به اینکه امروز شاهد شاهد افتتاح پروژه کرج به هشتگرد هستیم افزود: این پروژه ۲۶ کیلومتر طول دارد که پنج کیلومتر از آن به صورت تونلی و زیرزمینی و مابقی مسیر به صورت رو زمینی و سطح العرضی است.

وی توضیح داد: این پروژه در مدت زمان ۲۰ دقیقه و با سرفاصله زمانی هفت دقیقه ۲۵۰ هزار سفر را در روز پوشش می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۸۰  درصد تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی این پروژه بومی سازی شده و توسط سازندگان داخلی ساخته شده است.

رستمی با اشاره به اعتبار هزینه شده در این پروژه گفت: برای این پروژه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در این پروژه یک ایستگاه در هشتگرد و یک سکو در ماموت جانمایی شده و قطار آن با سرعت ۱۴۰کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

گفتنی است خط پنج مترو تهران پیش از این در ایستگاه گلشهر کرج به پایان می‌رسید که با افتتاح مترو شهر جدید هشتگرد، این خط تا شهرستان ساوجبلاغ امتداد پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha