• پنجشنبه / ۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98100503701
  • خبرنگار : 71591

نبض بازار اتوبوس‌های برقی در دستان کیست؟

نبض بازار اتوبوس‌های برقی در دستان کیست؟

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چینی خودروهای برقی به تازگی اعلام کرده که موفق شده است بالغ بر یک هزار دستگاه اتوبوس الکتریکی در آمریکای لاتین به فروش برساند.

به گزارش ایسنا، شرکت چینی BYD که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده است که توانسته با عرضه و فروش یک هزار و ۳۵ دستگاه اتوبوس برقی در بازار کشورهای آمریکای لاتین ( مرکزی و جنوبی) ، سهم خود را به ۷۱ درصد از بازار فروش اتوبوس‌های الکتریکی در جهان برساند.

یکی از نکات قابل توجه آن است که میزان فروش و عرضه اتوبوس و وسائل نقلیه برقی در کشورهای منطقه آمریکای لاتین هم اکنون دو برابر بیشتر از بازار ایالات متحده آمریکاست.

این شرکت چینی یکی از بزرگترین رقبای سرسخت شرکت سوئدی ولوو و دایملر آلمان به شمار می‌شود که همواره نامشان در عرصه توسعه و تولید اتوبوس و کامیون می‌درخشیده و در سال های اخیر نیز تحت تاثیر افزایش محبوبیت وسایل نقلیه برقی، به ساخت اتوبوس های الکتریکی روی آورده اند.

پیشتر نیز این شرکت از برنامه‌های خود برای افزایش سهم در بازار کشورهای مختلف علی الخصوص مناطق آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و اروپا خبر داده بود.

بر اساس گزارش وب سایت insideevs، از بزرگترین بازارهای تحت سلطه شرکت چینی BYD می‌توان به کلمبیا با ۳۷۹ دستگاه و شیلی با ۲۸۵ دستگاه اتوبوس برقی جدید اشاره کرد.

تامارا بریوس، مدیر بخش شرکت BYD در شیلی، در این خصوص خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی و برقی بدون شک از بزرگترین گام های موثر در راستای کاهش آلودگی هوا، گرمایش زمین و نابودی محیط زیست محسوب می شود که شیلی جزو مثال های بارز و موفق در این حوزه است.

وی تاکید کرد: استفاده از اتوبوس های الکتریکی و باکیفیت که هم اکنون به بالغ بر ۱۳ میلیون مسافر درون شهری خدمات ارائه می دهد، از انتشار بیش از ۲۱ تن گاز آلاینده کربن دی اکسید در هوا جلوگیری به عمل می آورد.

وی همچنین اظهار کرد: مقامات شیلی قصد دارند در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین، حمل و نقل عمومی این کشور را تا سال ۲۰۴۰ کاملا الکتریکی و برقی سازی کنند.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند که می‌توان به تصمیم دولت‌های مختلفی نظیر انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، هند و چین، به جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست و ممنوعیت و توقف تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که با افزایش محبوبیت خودروهای برقی به‌عنوان وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و هم‌چنین استقبال بی‌نظیر مشتریان و خریداران از اینگونه خودروها، شرکت‌های خودروسازی بیشتری به فکر تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، لوکس و قدرتمند افتاده و با یکدیگر بر سر معرفی محصولات بهتر و باکیفیت‌تر به رقابت تنگاتنگی بپردازند.

در سال‌های اخیر بسیاری از خودروسازان مشهور در جهان به سمت و سوی طراحی، توسعه و تولید انبوه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست روی آورده و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلانی را اختصاص داده‌اند. دولت بسیاری از کشورهای جهان نیز با ارائه طرح‌های حمایتی و تشویقی و هم‌چنین تسهیلات به شهروندان سعی دارند مشتریان خودرو را به سمت و سوی خریداری خودروهای برقی و پاک سوق دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۵ ۱۴:۲۲

ای کاش نفت را از ما می خرید و جایش اتوبوس برقی می داد