سعید سبحانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه چند سالی است این طرح به صورت سراسری در کشور اجرا و برای نوسازی ناوگان حمل و نقل تسهیلات ارائه می شود، اظهارکرد: اما از آنجاییکه کرایه مینی بوس های قدیمی هیچ تفاوتی با ناوگان جدید ندارد، رانندگان نیز حاضر به نوسازی خودروهای خود نمی شوند.
وی افزود: رانندگان بر این امر معتقد هستند وقتی نرخ کرایه ها برای مینی بوس های قدیمی و فرسوده با خودروهای جدید هیچ تفاوتی ندارد چرا تسهیلات با سود بالا دریافت کرده و فشار پرداخت اقساط را به خود وارد کنیم.
سبحانی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از مسیرها فاقد خودروی حمل و نقل عمومی برای جابه جا کردن مسافران هستند، ادامه داد: این مشکل بیشتر در مناطقی همچون روستاهای مرزی به چشم می خورد، در نتیجه پیگیری ها برای پایش تعداد ناوگان عمومی در مسیرهای مختلف انجام شد.
وی اظهارکرد: طی پایش های صورت گرفته 256 دستگاه مینی بوس در نقاط مختلف این استان در حال فعالیت هستند و از آنجایی که تعدادی از مسافران به علت قدیمی بودن این خودروها تمایلی برای استفاده کردن از آن ها را نداشتند، تصمیم بر این گرفته شد تا اورهال شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر در مسیرهای مختلف خودروهای سواری کرایه نیز اقدام نیز اقدام به جابجایی مسافران می کنند که این خودروها نیز مورد پایش قرار گرفتند اما در میان این تعداد دو هزار و 660 دستگاه بدون مجوز در حال فعالیت هستند که بیشتر این خودروها در مسیرهای روستایی کار می کنند.
وی توضیح داد: مشخصات این خودروها و مالکان آن ها به استانداری ارائه و اعلام شد که این خودروها برای اینکه بتوانند قانونی کار کنند با داشتن ملاک هایی همچون اینکه خودروهای آن ها پژو و یا سمند باشد، مدرک تحصیلی راننده کمتر از سیکل نباشد و ... پلاک این خودرو تبدیل به پلاک"ع" شود.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ادامه داد: یا اینکه می توان به خودرو و شخص فاقد چنین معیارهایی تسهیلات ارائه داد تا ناوگان عمومی را خریداری کند و این موارد در دست بررسی است.
انتهای پیام
نظرات