• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98091611122
  • خبرنگار : 71591

تسلا مشتریان خودروهای پورشه را به خود جذب کرد

تسلا مشتریان خودروهای پورشه را به خود جذب کرد

پورشه به تازگی ادعا کرده است که دارندگان خودروهای تسلا در حقیقت به دنبال خریداری خودروی برقی پورشه تایکان هستند.

به گزارش ایسنا، تسلاموتورز که در سال‌های اخیر با معرفی برنامه های جاه طلبانه و بلندپروازانه خود سعی داشته که در جلب نظر مشتریان و علاقمندان به خریداری خودروهای جدید، مدرن، الکتریکی و پاک به دستاورد و موفقیت بزرگی دست پیدا کند، تبدیل به یکی از سرسخت ترین رقبای شرکت های خودروسازی بزرگ در جهان شده و به رقابت تنگاتنگی با آنها پرداخته است.

مدیرعامل شرکت آلمانی پورشه در بخش آمریکای شمالی در گفتگویی با رسانه‌ها خاطرنشان کرده است آن دسته از افرادی که خودروهای برقی تسلا را خریداری و تهیه کرده‌اند، به دنبال خریداری پورشه تایکان هستند چراکه به باور آنها، پورشه امتحان خود را پس داده و موجب جلب اعتماد آنها شده است.

این در حالیست که پیشتر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو برآورد و اعلام کرده بودند که تسلا در صورت معرفی و عرضه محصولات مدرن و جدید مجهز به فناوری‌های نوین، تهدیدی بزرگ برای سایر خودروسازان موفق جهان به شمار خواهد رفت و شاید در آینده ای نه چندان دور موجب کنار زدن آنها از گردونه خودروسازی شود.

پیشتر نیز اخبار و گزارش‌های منتشر شده در منابع خبری نشان می‌داد تقاضای بالای مشتریان آلمانی از خودروهای برقی تسلا، سهم رقبای لوکس آلمانی آن را به شدت تهدید کرده و موجب نگرانی خودروسازان بزرگ در این کشور شده است.

طبق CNBC،  تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می‌شود چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.

بر اساس گزارش موسسه جی‌پاور، ارزش برندهای لوکس آلمانی از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون شاهد یک ریزش شش درصدی بوده و بازار کلی آنها نیز چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو بر این باورند که این موضوع به قدری جدی و تهدیدآمیز بوده که موجب سقوط و ریزش قیمت خودروهای لوکس آلمانی نیز شده است.   خودروسازان آلمانی به منظور جلوگیری از افت میزان فروش و همچنین جلب نظر و توجه مشتریان، بارها قیمت‌های معرفی شده خود را پایین آورده اند اما به نظر می‌رسد که این استراتژی چندان هم موفقیت آمیز نبوده است.

بسیاری از کارشناسان، روی آوردن دولت و مردم آلمان به سمت و سوی خریداری و استفاده از وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را علت اصلی استقبال بی‌نظیر آنها از خودروهای تمام الکتریکی تسلا عنوان کرده‌اند.

البته آلمان تنها کشوری نیست که استقبال زیادی از خودروهای برقی علی الخصوص تسلا نشان داده است، بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی نیز این روند به وضوح قابل مشاهده است به گونه ای که در آخرین آمارهای منتشر شده از پرفروش ترین خودروهای بازار ایالات متحده آمریکا، تسلا مدل ۳ موفق به کسب جایگاه پنجم در نیمه دوم سال گذشته شده است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha