• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98091208281
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رسیدگی به تخلفات 180 شرکت بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای سیستان و بلوچستان

رسیدگی به تخلفات 180 شرکت بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: تخلفات 230 راننده و 180 شرکت حمل و نقل عمومی این استان از ابتدای امسال تاکنون در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

ایوب کرد اظهار افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر و تعداد 15 جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر، تشکیل شده است.
وی عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز گردید آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در خصوص عمده‌ترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ نیز گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان را از عمده‌ترین تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده‌ای استان بوده است.
کرد خاطر نشان کرد: عنایت به لزوم ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای کاربران جاده‌ها به ویژه استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای و با توجه به سهم عمده جابجایی بار از طریق جاده‌ها در کشور، کاهش تخلفات مربوطه از طریق افزایش نظارت و رسیدگی به آنها، از دغدغه های مهم و اساسی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور به شمار می رود.
وی در پایان با اشاره به فواید استفاده از فناوری های نوین در ارتباط و تعامل دو طرفه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به ادارات و نمایندگی های تابعه این اداره کل در شهرستان‌های استان، از طریق ارسال پیامک به شماره 3000141 و یا تماس با سامانه 141 و یا از طریق سیستم «شهراه»، هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت را به این اداره کل منعکس کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha