• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98090604300
  • خبرنگار : 30054

معرفی انواع اره دستی و سر پیچ‌گوشتی

معرفی انواع اره دستی و سر پیچ‌گوشتی

ابزارهای مختلفی برای تولید محصولات چوبی به کار می رود که ما به طور تخصصی با آن‌ها آشنایی نداریم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام چوبینر، در این متن قصد داریم شما را با انواع اره دستی و سر پیچ گوشتی آشنا سازیم، اره دستی علاوه بر این که در نجاری ضروری و مهم است در منازل جهت مصارف مختلفی از قبیل شاخه بری، برش و... استفاده می‌شود؛ همچنین پیچ‌گوشتی با سری‌های مختلف در منازل برای ساده‌ترین امور نیاز می‌شود. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی انواع مختلف این دو ابزار بپردازیم.

انواع اره دستی

برش ریشه و اصل تولید محصولات چوبی، فلزی، پلاستیکی و... به حساب می‌آید. جالب است بدانید اره دستی در ابعاد و مدل‌های مختلفی جهت مصارف گوناگون تولید می‌شود و حتی از لحاظ سایز، تعداد دندانه، مدل دستگیره و تیغه با یکدیگر متفاوت می‌باشند. در ادامه به معرفی و تشریح انواع اره دستی خواهیم پرداخت:

· اره دستی نجاری

· اره دم روباهی

· اره پشت دار

· اره باغبانی

· اره ژاپنی

· کمان اره

اره دستی نجاری

اره دستی نجاری جزء موارد ابتدایی و ساده انواع اره می باشد و معمولا برای برش چوب های خشک و تر به کار می رود. در ساخت اره دستی نجاری از تیغه ای با جنس فنر و دستگیره چوبی استفاده می کنند که در مواردی تیغیه با کمک پیچ به دستگیره وصل گردیده و قابل تعویض می باشد.

اره دستی دم روباهی

یکی از مدل های پرطرفدار در صنعت چوب اره دستی دم روباهی می باشد که در مواردی به اره پنل بر نیز خوانده می شود. اره دم روباهی به شکلی طراحی شده است که قسمت نزدیک به دستگیره پهن تر از نوک تیغه می باشد. شاید برایتان جالب باشد که این مدل اره دستی قابلیت برش عرضی و طولی تخته چند لا، خرده تخته و... را دارد.

اره دستی پشت دار

اره دستی پشت دار به شکلی طراحی شده که روی قسمت پشت تیغه یک روکش فلزی تعبیه می‌شود. دلیل استفاده از این روکش برای محافظت از دست شخص می‌باشد زیرا در مواردی هنگام برش نیاز است اندکی فشار بر قسمت پشت تیغه وارد گردد؛ علاوه بر این پشت دار بودن اره نقش مهمی در هدایت راحت آن و منحرف نشدن تیغه ایفا می‌کند.

اره باغبانی

هرس درختان برای رشد بهتر آن‌ها موثر می‌باشد و برای این امر از اره باغبانی که به اره شاخه بری نیز معروف است استفاده می‌شود. اره باغبانی به شکل قوس‌دار با دندانه‌های بزرگ طراحی می‌شود و در بعضی موارد تیغه قابل تعویض می‌باشد.

اره ژاپنی

یکی دیگر از مدل‌های رایج اره دستی، اره ژاپنی نام دارد که در دو مدل پشت دار و دو لبه تولید می‌شود. اره ژاپنی از تیغه نازک با دندانه‌های ریز تولید می‌شود که برای برش‌های دقیق و ظریف، برش اتصالاتی از قبیل پین چوبی استفاده می‌شود.

کمان اره دستی

کمان اره‌دستی که به اره ظریف بر معروف است جهت کارهای هنری و ظریف کاری در صنعت چوب به کار می‌رود و تیغه آن قابل تعویض می‌باشد که متناسب با نیاز خود تیغه مناسب را انتخاب می‌کنیم.

قیمت انواع اره دستی

اره دستی در انواع مختلفی تولید میشود که با توجه به تنوع ابعاد و سایز، قیمت‌ها نیز متنوع می‌باشد. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع اره دستی می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸   -   ۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶   -   ۰۹۳۵۵۰۶۹۲۶۹
Choobiner.ir

سر پیچ گوشتی چیست؟

سر پیچ گوشتی جهت نصب روی دریل، پیچ گوشتی برقی، پیچ گوشتی همه کاره استفاده می‌شود. با این روش دیگر نیازی نیست که انواع مختلف پیچ گوشتی را در کنار خود جمع کنید بلکه به راحتی با تعویض نوک‌های مختلف به باز و بسته کردن پیچ‌ها بپردازید. سر پیچ گوشتی که به نوک پیچ گوشتی یا سری پیچ گوشتی نیز خوانده می شود در ابعاد و طرح های مختلفی تولید می‌شود.

انواع سر پیچ‌گوشتی

سر پیچ‌گوشتی از لحاظ شکل ظاهری و متناسب با نوع پیچ‌ها به مدل‌های زیر تقسیم می‌شود:

 دو سو: دوسو که به تخت نیز معروف است جهت باز و بسته نمودن پیچ‌های با یک چاک استفاده می‌شوند که نام اختصاری آن‌ها SL میباشد.

چهار سو: به شکل چهار پره ساخته می‌شود؛ و سایزبندی آن‌ها بر اساس عدد کناری PH  مشخص می‌شود که PH۲  متداول‌ترین سایز نوک پیچ گوشتی چهارسو محسوب می‌شود.

ستاره‌ای: برای باز و بسته کردن پیچ‌های ستاره‌ای به کار می‌رود و نام اختصاری آن‌ها PZ می‌باشد.

شش پر: جهت باز و بسته نمودن پیچ‌های به شکل شش ضلعی به کار می‌رود.

خورشیدی: جهت باز و بسته نمودن پیچ‌های مخصوص به خود که چندین چاک دارند، استفاده می‌شوند. همچنین اسم این مدل نوک پیچ گوشتی با T مشخص می‌شود.

 سر پیچ گوشتی‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که گاهی فقط از یک طرف آن‌ها استفاده می‌شود و در موارد دیگر دو طرف آن‌ها قابل استفاده هستند که در سر پیچ گوشتی‌های دوسو و چهارسو به این صورت خوانده می‌شوند:

· یک سر دو سو

· یک سر چهار سو

· دو سر چهار سو

· دو سر دو سو

· یک سر دو سو یک سر چهار سو

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha