• یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98090301253
  • خبرنگار : 71516

دولت صنعا: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار یمنی دچار سوءتغذیه هستند

دولت صنعا: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار یمنی دچار سوءتغذیه هستند

وزیر بهداشت دولت صنعا اعلام کرد که پنج میلیون و ۴۰۰ هزار یمنی دچار سوءتغذیه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت صنعا از سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه خواست سرنوشت اموال و کمک‌هایی را که برای یمنی‌ها ارسال می‌شود مشخص کنند.

وی تأکید کرد که این اموال صرف خوردوها و خدماتی می‌شود که هیچ سودی برای یمنی‌ها ندارد.

وی گفت: پنج میلیون و ۴۰۰ هزار یمنی از جمله دو میلیون و ۹۰۰ هزار کودک زیر پنج سال از سوءتغذیه رنج می‌برند. سالانه پنج هزار کودک یمنی به خاطر سلاح‌های ممنوعه ائتلاف متجاوز عربستان به تومور مبتلا می‌شوند و سازمان ملل تاکنون حتی یک هواپیما را برای نجات آن‌ها نفرستاده است.

المتوکل خطاب به سازمان ملل گفت: اشک دروغین ریختن برای کودکان ما کافی است. ما در گزارشات بین‌المللی‌تان هیچ گونه اعتباری نمی‌بینیم و شاهد حمایت مناسبی نیستیم. کودکان یمن به اسباب بازی نیاز ندارند بلکه به دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دارو نیاز دارند تا بتوانند زندگی کنند.

از سوی دیگر محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن نهادهای وابسته به سازمان ملل را به "بازی مالی" در اجرای پروژه‌هایشان در یمن متهم کرد.

وی گفت: این نهادها با پول‌هایی که اهداکنندگان می‌فرستند بازی می‌کنند و آن را به شهروندان اختصاص نمی‌دهند. وی از سازمان ملل خواست کمیته‌ای را برای پیگیری و نظارت تشکیل دهد.

از سوی دیگر نیروهای ائتلاف سعودی بازار مردمی الرقو در استان صعده را هدف قرار دادند که به کشته شدن ۱۰ مهاجر آفریقایی و زخمی شدن ۳۵ تن دیگر منجر شد.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن وابسته به انصارالله نیز گفت که ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۱۲ حمله را انجام داده است. وی اظهارات مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن درباره توقف حملات هوایی ائتلاف ظرف ۴۸ ساعت گذشته را تکذیب کرد.

به گفته منابع یمنی ائتلاف سعودی همواره به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha