• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98081408422
  • خبرنگار : 71620

انتقاد نماینده زابل از زیرساخت‌های راهپیمایی اربعین

انتقاد نماینده زابل از زیرساخت‌های راهپیمایی اربعین

نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های راهپیمایی اربعین گفت: وضعیت فعلی زیرساخت‌ها در شأن نظام و زوار نیست. باید زیرساخت‌های وسیع‌تر و توسعه‌یافته‌تری فراهم شود.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله دهمرده در جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۸ از دیوار استکبار بالا رفتند. متأسفانه امروز دیوار استکبار مسائل اقتصادی است. معیشت، گرانی، بیکاری و مسکن آستانه تحمل مردم را بریده است. مسئولان باید به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و اجازه ندهند مردم بیش از این رنج بکشند.

نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه تأکید کرد: لایروبی رودها، رهاسازی آب برای کشاورزی، اجرایی کردن مصوبات ستاد بحران باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود تا تهدیدها به فرصت تبدیل شود. چرا در اجرایی کردن مطالبات آنقدر تأخیر و انفعال وجود دارد؟

وی با تأکید بر مطالبات فرهنگیان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکلات حق‌التدریسی‌ها، نهضتی‌ها و پاداش پایان خدمت فرهنگیان و همچنین رتبه‌بندی معلمان و اعمال مدرک‌شان از مسائل جدی این قشر است.

دهمرده خطاب به وزیر نیرو گفت: آب شرب، انتقال آب از دریای عمان، حقابه رودخانه هیرمند از افغانستان، مسئله آب‌های ژرف، فاضلاب، جلوگیری از تبخیر و رسوب‌گذاری، مسئله ریزگردها و همچنین خشکیدن دریاچه هامون را جدی بگیرید. وزرا باید طبق قول‌های داده شده در صحن علنی مجلس عمل کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه نطق خود تصریح کرد: مالیات مضاعف، عدم پرداخت خسارت برای بیمه، نبود زیرساخت‌هایی مثل گاز، بیکاری، گرانی و خشکسالی باعث کوچ مرزنشینان و پیوستن به حاشیه‌نشینی و از همه مهم‌تر تخلیه مرز شده است. من به قول وزرا در صحن علنی اعتماد کردم و این مشکلات و سوال از وزرا را به رأی نگذاشتم. امیدوارم این اعتماد یک طرفه نباشد.

ده‌مرده در پایان با اشاره به راهپیمایی اربعین و عدم محدودیت آن به مسلمانان گفت: به شخصه در راهپیمایی حضور داشتم و از مهمان‌نوازی مردم عزیز عراق تشکر کردم اما مسئله اینجاست که باید زیرساخت‌های بسیاری فراهم شود. وضعیت فعلی در شأن نظام و زوار نیست. تلفن همراه هم در ابعاد مختلف مشکلات زیادی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha