• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98081105677
  • منبع : سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

روستاهای تاریخی خانقاه و برزندیق مرمت و ساماندهی می‌شوند

روستاهای تاریخی خانقاه و برزندیق مرمت و ساماندهی می‌شوند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مرمت و ساماندهی روستاهای تاریخی خانقاه و برزندیق شهرستان از برنامه‌های اجرایی در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مرتضی آبدار با بیان اینکه آذربایجان شرقی با داشتن قابلیت‌ها و توانایی‌های بالا در جذب گردشگر، شرایط مناسبی جهت بهره‌برداری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف دارد، گفت: کمیت و کیفیت زیرساخت‌ها در افزایش فعالیتهای گردشگری به ویژه در جذب گردشگر موثر است.

آبدار با اشاره به اینکه شهرستان کلیبر یکی از نقاط گردشگر پذیر استان است، ادامه داد: کلیبر به واسطه اماکن تاریخی، طبیعت بکر و روستاهای هدف گردشگری مورد توجه بخش عمده‌ای از گردشگران استان قرار دارد؛ از این رو در راستای توسعه و تقویت ظرفیت‌های این شهرستان پروژه های زیرساخت گردشگری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: در سال 97 مرمت برج آس کلیبر و امامزاده کلیبر به اتمام رسید و کاروانسرای جانانلو پس از انجام اقدامات اولیه مرمتی به منظور حفاظت، مرمت، احیا و بهره برداری به بخش خصوص واگذار شده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز پروژه‌هایی از قبیل کف سازی مسیر اُبا به قلعه بابک از طرف روستای شجاع، کف سازی مسیر اصلی و پله‌ها و همچنین ادامه برق رسانی به قلعه بابک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر آن حفاظت ، مرمت و ساماندهی روستاهای تاریخی خانقاه و برزندیق شهرستان از برنامه های اجرایی در سال 98 خواهد بود.

آبدار خاطرنشان کرد: احداث و ساخت مجتمع های بین راهی در این شهرستان با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری در سطح شهرستان نیز صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha