• شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98080402298
  • خبرنگار : 50188

فرماندار رفسنجان خبر داد

رفسنجان میزبان نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی استان کرمان

رفسنجان میزبان نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی استان کرمان

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی استان کرمان از ۲۹ آبان تا اول آذر ماه در رفسنجان برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجید فصیحی هرندی عصر امروز چهارم آبان ماه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان روستایی استان در رفسنجان اظهار کرد: اهمیت انعکاس توانمندی های بانوان که در گوشه گوشه این کشور وجود دارد و اینجا ما به عنوان توانمندی‌های زنان روستایی از آن نام می بریم سبب شد این نمایشگاه برگزار شود.

وی افزود: این ایده توسط امور بانوان فرمانداری مطرح و مباحث اولیه آن مطرح شد و در ابتدا مباحث کشوری بودن نمایشگاه مطرح شد که با توجه به شرایط و امکانات در شهرستان به لحاظ پذیرایی و اسکان سعی شد به صورت استانی برگزار شود ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه بصورت استانی نیز کار کوچکی نیست چرا که استان کرمان از پهناورترین استان‌های کشور است و تنوع قومی و فرهنگی در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: ایلات و عشایر و قبایل و روستاهای متفاوت و تنوع محصولاتی که در روستاهای استان وجود دارد چه در زمینه کشاورزی چه دامپروری و چه صنایع دستی سبب شده این نمایشگاه از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: امیدواریم این جلسات به هر چه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه کمک کند. اگر کمک شود که به روستاها توجه شود و زیرساخت‌های لازم در آنها حفظ شود و آنچه که در این روستاها از دست رفته احیا شود یا مکان جدیدی در آن احداث شود و از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود و یا مهاجرت معکوس انجام شود واقعا می تواند در اقتصاد کشور تحولی را چه به لحاظ حفظ آداب و رسوم و فرهنگ و جه به لحاظ اقتصادی در روستاها شاهد باشیم.

فصیحی هرندی ادامه داد: همه می دانیم اکثر روستاها در گذشته نه چندان دور خودکفا بودند اما امروزه برعکس این قضیه اتفاق افتاده به طوری که اکثر روستاییان نیازهای خود را از شهر تامین می کنند که این نمادی از بی توجهی به اقتصاد روستا است.

وی با بیان اینکه توسعه باید متوازن و مبتنی بر عدالت اجتماعی باشد، یادآور شد: اگر دسترسی افراد به خدمات در روستاها بوجود بیاید آنها حاضر به ترک روستای خود نیستند چرا که روستائیان به زادگاه خود تعلق خاطر دارند.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: روستاهایی در همین رفسنجان داریم که امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز را داشتند اما شرایطی بوجود آمد که این روستاها تخلیه شده اند که ممکن است رفتن به سمت تک محصولی یکی از دلایل آن باشد.

فصیحی هرندی افزود: اقتصادی که محصول پسته ایجاد کرد انگیزه خروج از روستا را فراهم کرد و اشتغال را به اتباع بیگانه سپردیم در حالی که قبلاً نیروی کار از همین روستاها تامین می شد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهرستان رفسنجان بدلیل تک محصولی و امکان ایجاد فرصت‌های جدید برای مهاجرت برای افراد، روستاها کارکرد خود را از دست داده و ضمن اینکه چهره برخی روستاهای رفسنجان به شهر تبدیل شده است و شکل و شمایل روستاها از بین رفته است.

فصیحی هرندی در ادامه گفت: نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی استان کرمان از ۲۹ آبان تا اول آذر ماه در رفسنجان برپا می‌شود که اگر به توانمتدی زنان روستایی را به شکل صحیح انعکاس دهیم بسیار مناسب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha