به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمودو، کسانی که در سفرها از هتل استفاده میکنند، ممکن است با دلخوریهایی رو به رو شوند که معمولا به خاطر مناسب نبودن غذا و یا سر و صدای زیاد است اما تنها مزاحمتی که به آن فکر هم نمیکنند این است که به دام رباتهای جاسوس هتل گرفتار شوند.
اخیرا گزارش شده که رباتهای هتلی در ژاپن موسوم به "هن نا"(Henn na)، به جاسوسی مسافران میپردازند و همین گزارش، مسئولین هتل را وادار کرده تا به برنامهریزی دوباره رباتها بپردازند.
رباتهای جاسوس
هتل هن نا که پیش از این به داشتن دایناسورها و کارکنان رباتیک مشهور شده بود، در ماه ژوئیه مورد بررسی "لنس ویک"(Lance Vick)، مهندس امنیتی قرار گرفت.
ویک، آسیبپذیری هتل را نسبت به "ارتباطات میداننزدیک"(NFC) بررسی کرد و گزارش داد که رباتهای موسوم به "تاپیا"(Tapia)، قابلیت هک شدن دارند و میتوانند برای جاسوسی مسافران هتل به کار بروند.
ویک به هتل، ۹۰ روز فرصت داد تا برای رفع این مشکل و برنامهریزی مجدد رباتها اقدام کنند اما از آنجا که هتل هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداد، ویک تصمیم گرفت مسافران هتل را با توئیت خود از این مشکل آگاه کند.
نکته منفی در مورد رباتهای تاپیا این است که میتوانند امکان دسترسی به دوربین مسافران را برای هر کسی از راه دور فراهم کنند.
هتل هن نا پس از انتشار توئیت ویک، بیانیهای را برای عذرخواهی منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: بررسیها نشان دادند که هیچ اپلیکیشن غیرمجازی روی رباتها نصب نشده و در حال حاضر، همه اقدامات لازم برای مقابله با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات، به طور کامل صورت گرفتهاند.
اگرچه این مشکل، بسیار کوچک به نظر میرسد اما بیتفاوتی هتل در برابر نخستین تذکر ویک، اهمیت ماجرا را افزایش میدهد.
انتهای پیام
نظرات