این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.
به گزارش ایسنا، هنوز بسیاری از کسبوکارها از شیوه درستی برای افزایش رتبه وبسایت و بهبود سئو پیروی نمیکنند و از تاثیر بازاریابی محتوایی بر افزایش فروش شرکت غافل ماندهاند. اکنون برای آن که تاثیر بهبود سئو را بر عملکرد شرکت تجربه کنید و در بازاریابی محتوایی از رقبا پیشی بگیرید، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:
مخاطبان هدف خود را بشناسید
پیش از هر چیزی باید بدانید که اهداف شما چه افرادی هستند و چه خواستههایی از شما دارند. طبیعتا اگر بتوانید مخاطبان خود را به مطلوبشان برسانید، کاربران بیشتری خواهید داشت. درباره جامعه هدف خود تحقیق کنید و روی خواستهها و نیازهایشان نظارت داشته باشید. چه نیازهای بیپاسخ دیگری دارند؟ با پاسخ به این نیازها توجهشان را به خود جلب کنید.
بهطور منظم تولید محتوا کنید
موتورهای جستجو به اینکه با چه تناوبی سایت خود را بهروزرسانی میکنید، اهمیت میدهند. هرچه بسامد بهروزرسانی سایتتان بیشتر باشد، موتور جستجو توجه بیشتری به صفحه شما خواهد داشت.
با سایتهای دیگر ارتباط داشته باشید
شاید پیش از این با عبارت "بک لینک" آشنا شده باشید. این عبارت بهمعنی لینک دادن از یک سایت به یک سایت دیگر است. زمانی که از سایتهای دیگر به وبسایت شما لینک داده میشود، موتورهای جستجو سایت شما را یک صفحه با محتوای مفید میپندارند. با سایتهای دیگر ارتباط داشته باشید تا محتوای یکدیگر را لینک کنید. از این رو، انتشار رپرتاژ آگهی نیز میتواند به میزان قابل توجهی در افزایش ترافیک سایت شما موثر باشد.
محتوای باکیفیت تولید کنید
دیگر برای همه واضح و مبرهن است که برای توسعه سئو باید محتوای باکیفیتی تولید کنید. هرچه محتوای بهتری تولید کنید، افراد تمایل بیشتری برای ماندن در صفحه شما داشته و موتورهای جستجو متوجه کلیکهای فراوان کاربران در سایت شما خواهند شد.
به عملکرد سایتهای دیگر نگاه کنید
اگر سایت رقیبی دارید که عملکرد خوبی دارد، چرا نگاهی به روش کار آن نمیاندازید؟ هیچ محبوبیتی تصادفی نیست، بنابراین با دقت آنها را زیر نظر داشته باشید و به نکات ریز عمل کنید.
یک تیتر عالی برای مطالب انتخاب کنید
نخستین چیزی که خوانندگان از مقاله شما میبینند، عنوان آن است. اگر میخواهید توجه آنها را جلب کنید، فقط چند ثانیه زمان دارید. با انتخاب یک عنوان خیرهکننده، جذاب و دقیق، آنها را کنجکاو به خواندن ادامه متن کنید. ولی به یاد داشته باشید که به هیچ وجه از عناوین غیرمرتبط با محتوا استفاده نکنید.
از عبارات کلیدی درست استفاده کنید
کلمات کلیدی بخش بزرگی از دنیای سئو را تشکیل میدهند. برای افزایش ترافیک و حفظ کاربران در سایت باید با دقت تمام واژههای کلیدی را انتخاب کنید. علاوه بر انتخاب عبارات کلیدی درست باید آنها را در جای درست نیز قرار دهید.
حجم محتوا مهم است
متاسفانه درباره حجم محتوا اختلافنظر زیادی وجود دارد. برخی معتقدند که هرچه محتوای شما کوتاهتر باشد خوانندگان با راحتی بیشتری آن را میخوانند و برخی دیگر میگویند برای ارائه محتوای ارزشمند و جامع باید محتوای بلندتری نوشت. اما بهتر است با توجه به شناختی که از مخاطب خود دارید، حجم مطالب را نیز انتخاب کنید.
محتوای ماندگار تولید کنید
مخاطبان همیشه بهدنبال آخرین محتوای شما نیستند. در واقع محتوای قدیمیتر نیز ممکن است در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند. به همین دلیل باید محتوای ماندگار تولید کنید. محتوایی که پاسخ نیاز کاربران را بدهد، مهم نیست که متعلق به چه زمانی است.
از جزئیات غافل نشوید
علاوه بر نکات بالا، جزئیات زیاد دیگری برای تولید یک محتوای عالی نیاز است. به تمامی جزئیات، هرچند کوچک دقت کنید؛ چرا که این جزئیات زمانی که کنار یکدیگر قرار میگیرند تاثیر به سزایی دارند.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیهبر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات