• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98072921212
  • خبرنگار : 71591

انقلاب خودروهای دیزلی در راه است

انقلاب خودروهای دیزلی در راه است

شرکت خودروسازی مزدا قصد دارد از میزان آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی بکاهد و خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست را روانه بازارهای جهانی کند.

به گزارش ایسنا، خودروهای دیزلی که تا چند سال پیش جایگزین مناسب و پاکی برای خودروهای آلاینده بنزینی محسوب می‌شدند، بعد از رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن محبوبیت خود را به شدت از دست دادند و دولت‌های مختلف علی‌الخصوص ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا قوانین و مقررات سخت گیرانه‌ای را برای آنها وضع کردند.

تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت carmag نشان میدهد که شرکت ژاپنی مزدا تصمیم گرفته است با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید به توسعه و تکمیل و بهبود پیشرانه‌های دیزلی بکار رفته در خودروهای دیزلی بپردازد تا از فشار و نگرانی دولت‌های مختلف مبنی بر آلایندگی بالای این وسائل نقلیه بکاهد و بدین ترتیب بتواند تغییر و تحولات قابل توجهی را در این زمینه ایجاد کند.

مزداموتورز در این خصوص اعلام کرده است که این تغییرات جدید که با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های پیشرانه‌های خودرو ایجاد شده است، انقلابی در صنعت تولید و توسعه خودروهای دیزلی به وجود خواهد آورد و بسیاری از مشتریان و علاقمندان به خودروهای دیزلی را باری دیگر به سمت و سوی خریداری و استفاده از این وسائل نقلیه باز خواهد گرداند.  

گفته می‌شود این تغییرات جدید در پیشرانه های دیزلی، از سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت رسمی ایجاد خواهد شد.  

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود. فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

این رسوایی که موسوم به رسوایی «دیزل‌گیت» بود، بسیاری از خودروسازان بزرگ آلمان اعم از فولکس واگن و تمامی زیرمجموعه‌هایش اعم از آئودی و پورشه را زیر سوال برد و موجب شد دولت های مختلف به منظور نظارت و کنترل هرچه بیشتر فشار و سخت‌گیری‌های خود را بر روی تولیدکنندگان خودروهای دیزلی بیشتر کنند. بدین ترتیب سهم خودروهای دیزلی از بازارهای جهانی فروش خودرو روز به روز کوچکتر شد و خودروسازان نیز توجه و تمرکز خود را به جای توسعه خودروهای دیزلی، بر وسائل نقلیه الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی گذاشتند.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha