• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98072317830
  • خبرنگار : 30054

تحصیل در استرالیا

یکی از کشورهایی که جمعیت زیادی از دانشجویان خارجی را در خود جای داده، کشور استرالیا است.

به گزارش ایسنا بنا بر اعلام سفیران سروش، بر اساس آمار در حال حاضر کشور استرلیا  بعد از ایالت متحده و بریتانیا بیشترین جمعیت دانشجویان خارجی را داراست. دلیل اصلی تقاضای بالا برای تحصیل در این کشورها وجود بهترین دانشگاه‌های دنیا در خاک این کشورهاست. از آنجایی که تحصیل به زبان انگلیسی بیشتر مورد توجه دانشجویان خارجی است، انتخاب استرالیا می‌تواند شرایط زندگی و تحصیل در محیطی کاملا انگلیسی زبان را فراهم سازد که برای هر دانشجویی یک تجربه خاص از زندگی در کشوری است که از قومیت‌ها و نژادهای مختلف گرد هم آمده‌اند. در برخی کشورها به مراتب وجود جمعیت غیربومی مشهود هست که استرالیا نیز یکی از آنهاست.

یکی از مزایای تحصیل در استرالیا این است که این کشور اجازه تحصیل در سنین پایین را به دانش آموزان خارجی نیز می‌دهد و یک دانش آموز خارجی می‌تواند از سن ۶ سالگی جهت تحصیل در مدارس بین‌المللی این کشور تحصیلش را شروع نماید. اما نقطه عطف تحصیل در استرالیا را می‌توان، تحصیل در مقاطع دانشگاهی معرفی نمود آن هم به واسطه وجود دانشگاه‌ها با کلاس جهانی و رتبه‌های برتر جهانی و به روزترین مراکز تحقیقاتی که آخرین متدهای آموزشی را در برنامه‌های تحصیلی خود قرار داده‌اند.

کشور استرالیا به جهت هزینه‌های تحصیل نه چندان کم برای هر شخصی توصیه نمی‌شود، افرادی که توانایی مالی خوبی داشته باشند، می‌توانند از پس هزینه‌های تحصیل در این کشور برآیند. دانشجویانی که توانایی پرداخت شهریه تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور را ندارند می‌توانند با رزومه تحصیلی خوبی که دارند امکان تحصیل رایگان را با استفاده از انواع بورسیه‌های تحصیلی که بیشتر در مقاطع ارشد و دکترا ارائه می‌شود را برای خود فراهم سازند.

افرادی که مایل به تحصیل در این کشور هستند محدودیتی برای انتخاب رشته تحصیلی نخواهند داشت، از آنجایی که یکی از پردرآمدترین رشته‌ها را گروه پزشکی در این کشور دارا هستند، بسیاری از علاقه‌مندان به دنبال تحصیل پزشکی در استرالیا و دانشگاه‌های معتبر این کشور هستند که مدارکشان در همه جای دنیا به راحتی قابل ارزیابی است.  

نحوه تحصیل پزشکی در استرالیا به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم برای دانشجویان خارجی و بومی فراهم است، یک نکته را باید یادآور شد که کشورهای آمریکا و کانادا نیز شرایط مشابه به این کشور را جهت تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی دارا هستند. در حالت اول دانشجویان به صورت مستقیم می‌توانند در دوره کارشناسی پزشکی یا کارشناسی جراحی اقدام نمایند که ۵ تا ۶ سال زمان می‌برد و با این مدرک شرایط کار به عنوان یک پزشک را در استرالیا بدست خواهند آورد. در شرایط غیرمستقیم ابتدا دانشجویان در یک برنامه کارشناسی مثل علوم پزشکی ورود خواه ند داشت که ۴ سال به طول می انجامد. برخی دانشگاه‌های استرالیا فقط از سیستم اول تبعیت می‌کنند و برخی هم صرفا از مورد دوم و تعداد محدودی از دانشگاه هر دو برنامه را ارائه می‌دهند.

از نظر اعتبار دانشگاه‌های استرالیا می‌توان گفت که مدارک فارغ‌التحصیلی تمامی دانشگاه‌های این کشور در سایر کشورهای دیگر دنیا نیز اعتبار دارد و فارغ‌التحصیلان پزشکی می‌توانند پس از اتمام تحصیل برای کار به کشور خود بازگردند و بدون هیچ مشکلی کار خود را آغاز نمایند.

همانطور که مشخص است تحصیل رشته پزشکی در اکثر کشورها هزینه بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها داراست، هزینه شهریه سالیانه رشته پزشکی در کشور استرالیا حدود ۶۰.۰۰۰ تا ۷۰.۰۰۰$ (دلار استرالیا) خواهد بود که این میزان هزینه بنا به نوع دانشگاه و ایالت‌ها می توان کمتر نیز برآورد نمود.

می توان میزان هزینه زندگی در استرالیا را با توجه به کیفیت زندگی و شرایط رفاهی و اجتماعی این کشور مطلوب دانست، البته این مطلوب بودن در زمانی است که شخص در آن کشور دارای درآمد باشد، مثلا دانشجویی که در این کشور در حال تحصیل هست نیاز به پشتوانه مالی مناسب دارد اما شخصی که در این کشور مشغول بکار است می‌تواند از پس هزینه‌های زندگی به راحتی برآید. نرخ بیکاری پایین در این کشور و درآمد مناسب برای تحصیلکرده ها کشور استرالیا را همواره به عنوان برترین کشورها برای زندگی معرفی نموده است.

قسمت عمده‌ای از هزینه‌های زندگی هر شخصی را تهیه مسکن و سپس هزینه‌های تهیه مایحتاج اولیه شامل می‌شوند. اگر بخواهید در این کشور ارزان زندگی کنید ماهیانه حداقل ۲۰۰۰ دلار استرالیا هزینه‌های زندگی فردی خواهد بود. البته کیفیت زندگی و همچنین هزینه‌های زندگی در شهرهای اصلی این کشور همچون ملبورن و سیدنی به مراتب بیشتر خواهد بود. در سالهای اخیر از جهت کیفیت زندگی و رضایت مردم از امکانات و خدمات شهری و آموزشی و سایر استانداردهای زندگی ملبورن یکی از بهترین شهرهای دنیا معرفی شده است.

دانشجویانی که در این کشور تحصیل می‌نمایند در کنار تحصیل از حق کار نیمه وقت بهره خواهند برد که می‌تواند هزینه‌های زندگی آنها را کاهش دهد. این حق کار حتی به همراه دانشجویان بر اساس قوانین حاکم در این کشور به صورت تمام وقت در اختیار همسر دانشجو قرار می‌گیرد که کمک بزرگی در تامین هزینه‌ها خواهد داشت. در برنامه‌های تحصیلی که دانشجو روی موضوعی پژوهش و تحقیقات می‌نماید امکان دریافت حقوق بالا برای دانشجویان نیز فراهم است که اصطلاحا دانشجویان به ازای انجام کارهای تحقیقاتی می‌توانند بورسیه کامل دریافت نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha