• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98072115569
  • خبرنگار : 71402

حمایت از استقلال اسکاتلند به ۵۰ درصد رسید

حمایت از استقلال اسکاتلند به ۵۰ درصد رسید

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، حمایت از استقلال اسکاتلند به ۵۰ درصد رسیده است. زمزمه برگزاری رفراندوم استقلال در این بخش عضو بریتانیا دوباره بالا گرفته است.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی پنل‌بیس برای روزنامه ساندی تایمز اسکاتلند همچنین نشان می‌دهد، بسیاری از پاسخ‌دهندگان معتقدند وضعیت اقتصاد اسکاتلند بعد از استقلال در اتحادیه اروپا، بهتر از بودن در بریتانیای پس از بریگزیت خواهد بود.

براساس این نظرسنجی جدید، ۵۰ درصد از استقلال اسکاتلند از بریتانیا حمایت می‌کنند که از ۴۵ درصد سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می‌دهد. نتایج سال گذشته بازتاب ۴۵ درصد آری و ۵۵ درصد خیر رفراندوم استقلال ۲۰۱۴ بود.

نظرسنجی موسسه پنل‌بیس در ماه ژوئن ۴۹ درصد را نشان ‌داد. شرکت‌کنندگان همچنین در میان گزینه‌های بریگزیت بدون توافق و استقلال اسکاتلند ۵۴ درصد به ۴۶ درصد شدند که نسبت به ماه آوریل دو درصد افزایش نشان می‌دهد.

این نظرسنجی میان ۱۰۰۳ رای‌دهنده از اسکاتلند بین روزهای چهارشنبه و جمعه انجام شد و به این نتیجه رسید که ۴۵ درصد از مردم معتقدند وضعیت اقتصادی اسکاتلند به عنوان کشوری مستقل در اتحادیه اروپا بهتر از وضعیت آن در بریتانیای پس از بریگزیت خواهد بود. بیش از یک ‌سوم (۳۵ درصد) مخالف بودند و یکی از هر پنج تن (۲۰ درصد) نظری نداشتند.

نتایج این نظرسنجی در آستانه کنفرانس "حزب ملی اسکاتلندی" (اس‌ان‌پی) منتشر می‌شود و انتظار می‌رود رهبر آن در وست‌مینستر به حاضران تاکید کند استقلال اسکاتلند در هر کمپین انتخاباتی در آینده هدف تمرکز خواهد بود. او خواهد گفت، حفظ اکثریت کرسی‌های این حزب در وست‌مینستر حکمی برای برگزاری یک رفراندوم دیگر برای استقلال اسکاتلند خواهد بود.

این نظرسنجی همچنین از دستاورد بزرگ حزب ملی اسکاتلندی در انتخابات پارلمانی آتی بریتانیا حکایت دارد؛ این حزب می‌تواند ۳۹ درصد رای به دست آورد که یک درصد از ماه ژوئن بالاتر است. همچنین برآورد می‌شود که محافظه‌کاران ۲۱ درصد رای بگیرند که سه درصد بالاتر از ماه ژوئن است؛ حزب کارگر هم با دو درصد افزایش به ۱۹ درصد رای می‌رسد. وضعیت لیبرال دموکرات‌ها و سبزها بدون تغییر روی ۱۳ درصد و ۲ درصد مانده است و حزب بریگزیت هم ۵ درصد رای می‌گیرد که چهار درصد پایین‌تر از ماه ژوئن است.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha