• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98071511528
  • خبرنگار : 71600

رشد اقتصادی آلمان کاهش می‌یابد

رشد اقتصادی آلمان کاهش می‌یابد

پنج موسسه آلمانی، پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را کاهش دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، در گزارشی مشترک از طرف پنج موسسه مشهور آلمانی، مرکز تحقیقات اقتصادی آلمان، موسسه مطالعات اقتصادی، موسسه اقتصاد جهانی کیل، موسس تحقیقات اقتصادی هاله و مرکز تحقیقات اقتصادی اسن، نرخ رشد اقتصادی آلماندر سال ۲۰۱۹ با ۰.۳ درصد کاهش معادل ۰.۵ درصد پیش بینی شده است.

طبق این گزارش، کاهش تقاضا برای کالاهای سرمایه ای در سطح جهان، نااطیمانی های سیاسی و تغییرات بنیادین در اتوماسیون صنایع از جمله دلایل مهم کاهش رشد اقتصادی آلمان در سال جاری میلادی خواهند بود.

کلاس میکلسن، مدیر بخش پیش بینی و سیاست های اقتصادی مرکز مطالعات اقتصادی آلمان در هیمن رابطه گفت: بخش صنعت در المان وارد رکود شده است. میزان بالای ریسک های ژئوپلتیکی که باعث کاهش سرمایه گذاری‌ها در سطح جهان شده است نیز تجارت خارجی آلمان را تحت تاثیر قرار داده است.

در این گزارش مشترک به موضوع چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز پرداخته و هشدار داده شده است که در نتیجه وقوع خروج سخت، رشد اقتصادی آلمان ۰.۴ درصد کمتر از چیزی خواهد بود که در صورت خروج با توافق حاصل خواهد شد. این موسسات هم چنین پیش بینی خود از رشد اقتصادی آلمان در سال بعدی را نیز از ۱.۸ درصد قبلی به ۱.۱ درصد کاهش داده اند.

پیش‌بینی کاهش رشد بزرگ ترین اقتصاد اروپا در سال جاری تنها محدود به موسسات مطالعاتی این کشور نیست و فدراسیون صنایع آلمان نیز با انشتار گزارشی اعلام کرده است انتظار بهبود چشمگیر وضعیت اقتصادی آلمان برای سال جاری را ندارد. به گفته این فدراسیون، سطح تجارت جهانی و جریانات سرمایه‌ای برای امسال و سال آینده در سطح ضعیفی باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر مشکلات پیش آمده در بازار کار آلمان نیز به مشکلات اقتصاد این کشورافزوده شده است تا جایی که پیش بینی می شود تا پایان سال ۳۸۰ هزار شغل ایجاد شود که برای نگه داشتن نرخ بیکاری در سطح فعلی به زحمت کافی خواهد بود.

میکلسن با تاکید بر نقش پر رنگ دولت در ثبت رشد اقتصادی مثبت آلمان گفت: یکی از اصلی ترین دلایل مثبت بودن رشد اقتصاد آلمان تداوم افزایش مخارج دولتی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha