• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98071410374
  • خبرنگار : 71477

راهپیمایی استقلال طلبان اسکاتلند در ادینبرو

راهپیمایی استقلال طلبان اسکاتلند در ادینبرو

همزمان با افزایش درخواست‌ها برای برگزاری انتخاباتی تازه حول محور جدایی اسکاتلند از بریتانیا به دنبال تحقق بریگزیت در چند هفته آتی، ده‌ها هزار تن از طرفداران استقلال اسکاتلند در ادینبرو دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان که بسیاری از آنها پرچم اسکاتلند را در دست داشتند، از پارک هالی رود واقع در مرکز ادینبرو در اسکاتلند حرکت خود را آغاز کردند. آنها که به طرف خیابان اصلی "رویال مایل" در حرکت بودند، شعار "ما چه می‌خواهیم؟ استقلال" سر دادند.

پیتر جانستون ۲۲ ساله، یکی از سازمان‌دهندگان این راهپیمایی گفت: در این شرایط اسکاتلند یک کشور دسته دو محسوب می‌شود اما اسکاتلند به عنوان یک کشور مستقل در بسیاری زمینه‌ها یکی از کشورهای پیشتاز جهان خواهد بود. ما در بریتانیا به پتانسیل کامل خود دست نخواهیم یافت.

جوآنا چری، وکیل و قانون‌گذار حزب ناسیونالیست اسکاتلند که پشت یکی از چالش‌های حقوقی موفق در برابر تصمیم بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس برای به تعلیق درآوردن پارلمان دست داشت، در این راهپیمایی حضور داشت.

وی همچنین یکی از حامیان اصلی قانونی بود که ماه گذشته تصویب شد و جانسون را وادار کرد تا به منظور اجتناب از خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا، از این بلوک بخواهد که زمان بیشتری بدهد.

"همگی زیر یک پرچم" که گروه سازمان‌دهنده این راهپیمایی محسوب می‌شود، مدعی است که بیش از ۲۰۰ هزار تن در راهپیمایی روز شنبه شرکت کردند که بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌هایشان بوده است.

این در حالی است که پلیس هیج برآوردی از تعداد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام نکرده است.

اسکاتلند در رفراندوم ۲۰۱۴ میلادی با ۵۵ درصد آرا علیه استقلال از بریتانیا رای داد.

اما ناسیونالیست‌ها تاکید دارند که رفراندوم بریتانیا در سال ۲۰۱۶ میلادی که به نفع بریگزیت رای داد، برگزاری یک رفراندوم استقلال دیگر در اسکاتلند را ضروری می سازد چرا که مردم اسکاتلند با ۶۲ درصد آرا رای به ماندن در اتحادیه اروپا داده بودند.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند تاکید دارد که بریگزیت اقتصاد را نابود می‌کند.

ناسیونالیست ها همچنین تاکید دارند که برخی از مردم علیه استقلال رای داند چرا که فکر می‌کردند این امر جایگاه آنها در داخل اتحادیه اروپا را تضمین می‌کند.

استورجن که خواستار برگزاری رفراندوم استقلال ثانویه در سال ۲۰۲۱ میلادی است، نتوانست در این راهپیمایی شرکت کند اما در پیامی در توییتر حمایت خود را از این راهپیمایی ابراز کرد. وی در این پیام نوشت: شکی نداشته باشید که استقلال نزدیک است.

در همین حال گروه کوچکی از حامیان اتحاد با بریتانیا نیز در مرکز ادینبرو دست به یک راهپیمایی اعتراضی زدند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha