• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98070704663
  • خبرنگار : 71591

همکاری تویوتا و سوبارو برای توسعه خودروهای هیبریدی

همکاری تویوتا و سوبارو برای توسعه خودروهای هیبریدی

گزارش‌ها حاکیست که سوبارو و تویوتا قصد دارند با همکاری یکدیگر، به توسعه و تولید خودروهای هیبریدی جدید بپردازند.

به گزارش ایسنا، همکاری دو شرکت خودروسازی تویوتاموتورز و سوبارو برای نخستین بار به سال ۲۰۰۵ میلادی بازمی گردد که منجر به توسعه و تولید خودروهای اسپرت سوبارو بی‌آر زد (Subaru BRZ) و تویوتا ۸۶ شد.

حالا با گذشت چند سال از نخستین قرارداد همکاری و تولید محصولات مشترک بین این دو خودروساز ژاپنی، به نظر می‌رسد که سوبارو و تویوتا بار دیگر تصمیم گرفته‌اند که محصولات و خودروهای هیبریدی جدیدی را طراحی کرده و به مرحله تولید و عرضه برسانند.

خودروهای هیبریدی جزو آن دسته از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می‌روند که در سال‌های اخیر از سوی شرکت های خودروسازی و همچنین شهروندان و دولت‌های مختلف در جهان به شدت مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت دیجیتال ترندز و بیانیه مطبوعاتی تویوتاموتورز، هر دو خودروساز بر روی توسعه و تولید نسل جدید خودروهای BRZ/۸۶ تمرکز کرده و در تلاشند تا بدین ترتیب بتوانند نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و طرفداران به این دسته از خودروها را به سمت و سوی خود جذب کنند و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

خودروهای هیبریدی از پیشرانه‌های احتراقی که در تمامی وسائل نقلیه بنزینی بکار برده می شود، بهره می برند که موتور برقی آن تنها نقش مکمل و کمکی دارد. موتورهای الکتریکی موجود در سیستم این خودروها به یک باتری قابل شارژ مجهز شده است که نیروی موردنیازش را توسط سیستم ترمز بازیابی انرژی به دست می آورد. این بدان معناست که باتری بکاررفته در خودروهای هیبریدی توسط برق شهری قابلیت شارژ ندارند. با اینکه در خودرو و مدل های مختلفی که شرکت های متفاوت تولید کرده‌اند، تفاوت‌های اساسی وجود دارد اما به طور کلی موتور الکتریکی خودروهای هیبریدی، در اصل به شتاب و سرعت پیشرانه احتراقی و بنزینی آن کمک کرده و در صورت اتمام بنزین، قادر است تا یک مسافت کم و محدود (حداکثر ۴۰ کیلومتر) را بدون نیاز به بنزین بپیماید. در حقیقت باید گفت که ترکیب پیشرانه بنزینی و الکتریکی در خودروهای هیبریدی به منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha