• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98070100925
  • خبرنگار : 50210

مقدسی:

دولت برای برون رفت هپکو از مشکلات به انسجام رسیده است

دولت برای برون رفت هپکو از مشکلات به انسجام رسیده است

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه انسجام نسبی در ارائه پیشنهادات مشخص در مجموعه دولت برای برون رفت هپکو از مشکلات حاصل شده است.

سید مهدی مقدسی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: در چند روز گذشته طی هماهنگی با استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران ذیربط استانی، تماس‌های مکرر و ملاقات‌های حضوری با وزرای اقتصادی دولت برای فراهم کردن زمینه مشارکت شرکت‌های بزرگ معدنی، شرکت مپنا یا شرکت‌هایی در حد و اندازه این مجموعه‌ها جهت خرید سهام عمده شرکت‌های هپکو و آذرآب انجام گرفت.

وی افزود: خوشبختانه تلاش‌های جمعی ملی و استانی صورت گرفته تاکنون منجر به یک انسجام نسبی در ارائه پیشنهادات مشخص در مجموعه دولت برای برون رفت از این شرایط شده است و در این راستا در روزهای قبل نیز جلساتی با معاون امور معدنی وزارت صمت، مدیرعامل ایمیدرو و معاونین و مدیران هلدینگ مذکور، مدیرعامل شرکت گل گهر سیرجان و همچنین رئیس و معاونین سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد.

مقدسی تصریح کرد: امیدوارم تیم اقتصادی دولت با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در رفع مشکلات شرکت‌های هپکو و آذرآب گام‌های بلند، اساسی و ماندگار بردارد تا در این شرایط حساس از ظرفیت این شرکت‌های بزرگ که از نیروهای متخصص و با تجربه، ماشین‌آلات و تجهیزات لازم برخودار هستند برای رسیدن به رونق تولید بدرستی استفاده شده و گام‌های عملی و موثر برداشته شود .

وی اضافه کرد: براساس اطلاعات دریافتی و اظهارات سخنگوی دولت، خوشبختانه در جلسات اخیر دولت به این موضوع مهم توجه شده و امیدوارم دولت با کاهش زمان تصمیم‌گیری به فوریت، تکلیف سهامدار عمده شرکت‌های آذرآب و هپکو را مشخص و فرآیند نقل و انتقال سهام را کوتاه‌تر کند، از طرفی همانگونه که در چند روز گذشته قول دادند در پرداخت حقوق و سایر مطالبات کارگران با شرکت‌های مربوطه تسریع کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از رسانه‌های کشوری و استانی جهت حمایت از هپکو، گفت: یقینا شورای اسلامی کار و کارگران هوشیار هپکو با هوشمندی، اجازه سوء استفاده و موج‌سواری را به رسانه‌های خارجی و پوپولیست‌های داخلی نخواهند داد و قطعا حافظه تاریخی کارگران هپکو نقش افرادی را که در بوجود آوردن این شرایط بنحوی موثر بودند، فراموش نخواهد کرد.

مقدسی افزود: امیدوارم مجموعه دولت در ایفای تعهدات خود، عمل به قول‌های داده شده در جلسات و مصاحبه وزرا و نیز سخنگوی دولت در ساماندهی امور شرکت‌های مورد اشاره بموقع عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha