• جمعه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98062210357
  • خبرنگار : 71474

اسدالله عسگراولادی درگذشت

 اسدالله عسگراولادی درگذشت

اسدالله عسگر اولادی تاجر مشهور و یکی از بزرگترین صادرکننده‌های ایران دقایقی قبل و در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، عسگراولادی که از هفته گذشته به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، غروب روز ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در تهران در گذشت.
اسدالله عسگر اولادی متولد ۱۳۱۲ در تهران بود. بر خلاف برادر بزرگترش حبیب الله که بیشتر در سیاست فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۹۲ درگذشت، از ابتدا محور فعالیت‌های خود را بر اقتصاد گذاشت، هرچند مانند برادر خود از پیش از انقلاب به عضویت حزب موتلفه اسلامی درآمد.
عسگر اولادی در تمام دهه‌های گذشته، نام خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان ایرانی مطرح کرد و چندی قبل اعلام کرد که بیش از شش دهه صادرات داشته است.
صادرات پسته، زیره و میوه‌ خشک اصلی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی عسگر اولادی را در تمام سال‌های گذشته را تشکیل می‌دادند و وی برای مدتی طولانی اصلی‌ترین تاجر ایرانی بود که در بازار چین حضور داشت.
این ارتباط قوی و گسترده باعث شد عسگر اولادی در طول تمام سال‌های گذشته، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین باشد اما در نهم شهریور امسال و چند روز پیش از بستری شدن در بیمارستان، کرسی خود را به مجیدرضا حریری سپرد و به عنوان رییس افتخاری اتاق بازرگانی ایران و چین انتخاب شد.
اسدالله عسگر اولادی در اسفند ماه سال گذشته، برای آخرین بار در انتخابات اتاق بازرگانی تهران نیز کاندید شد ولی رای لازم برای ورود به اتاق را به دست نیاورد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۲ ۲۰:۴۷

خیلی عملکرد امثال ایشون در اقتصاد مورد تایید مردم نیست. خداوند خودش به حساب افراد آشناتر است. حتی رانت هم داشته باشی دو سه متر پارچه بیشتر نمیبری! درسی برای همه

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۲ ۲۱:۲۸

خانواده محترم حاج اقای اسدالله عسگر اولادی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خداوند شما را اجر صابرین دهد که حضرتش فرمود:و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون. عرض تسلیت مارا را بپذیرد از طرف خانواده شهید امیر اصغری وجاوید الاثر حسن اصغری

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۳ ۰۱:۲۳

هرکه باشی و هرجا برسی آخرین منزل هستی این است. اما کو گوش نیوش!؟

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۱

قیمت گندم برابر قیمت خیار؟؟ قیمت پسته، زیره و میوه‌ خشک به قیمت جهانی اولین قدم غلط اقتصاد ایران از اول انقلاب حاصل دو قیمتی کشنده قیمت گندم شکر گوشت ارزانتر از دنیا یعنی تولید تعطیل بیکاری فقر اختلاف طبفات زیاد