سیاوش امیر مکری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از ظرفیت فرودگاهی کشور خالی بوده و این ظرفیت خالی ناظر به کلیت شبکه پروازی است و به صورت میانگین در نظر گرفته شده است (این در حالی است که در بعضی از فرودگاههای اصلی کشور با کمبود ظرفیت مواجه هستیم).
وی افزود: یکی از مهمترین مشتریان این زیرساختها و ظرفیتهای بلا استفاده فرودگاهی کشور، بهره برداران توسعه هوانوردی عمومی خواهند بود که شامل: بیزینس جت ها، ایرتاکسیها، هواپیماهای شخصی، پروازهای آموزشی، پروازهای خاص نظیر ایرآمبولانسها و غیره است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به این سوال که آیا برنامهای در این زمینه دارید یا خیر؟ ادامه داد: در این راستا توافقی سه جانبه بین شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و سازمان هواپیمایی کشوری با راهبری معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی منعقد شده که در حال پیگیری مصوبات آن هستیم تا بتوانیم از همه پتانسیل های هوانوردی عمومی برای پر کردن این ظرفیت خالی استفاده کنیم.
امیر مکری همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای توسعه صادرات کالاهای مختلف به ویژه محصولات کشاورزی چرا زیرساختهای هوانوردی و هوایی مناسبی وجود ندارد، گفت: امیدوارم با حمایت مسئولین ذیربط در دولت و مجلس شورای اسلامی (جهت رفع برخی از محدودیت های قانونی) و اطمینان بخش خصوصی به فرصت ایجاد شده در حوزه هواپیمایی عمومی کشور، شاهد آن باشیم تا در آینده نه چندان دور ضمن شکوفایی این بخش از صنعت بزرگ و مدرن هواپیمایی، نقاط مختلف کشور با ظرفیت های مختلف توریستی، کشاورزی، دامپروری و ... به هم متصل گردد.
انتهای پیام
نظرات