• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98061306823
  • خبرنگار : 30054

راهکارهایی برای انجام یک اسباب‌کشی راحت

راهکارهایی برای انجام یک اسباب‌کشی راحت

شما چه بخواهید ازیک‌طرف خیابان به‌طرف دیگر اسباب‌کشی کنید و یا بخواهید از غرب کشور به شرق آن بروید، برای اسباب‌کشی بدون استرس باید از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فدک بار، چند ایده و ترفند برای اینکه بتونید اسباب‌کشی راحت‌تری داشته باشید رو باهم مرور می‌کنیم:

برای راحتی در بسته‌بندی ظروف آشپزخانه بهترین کار استفاده از سلفون است. آن‌ها را داخل سینی بگذارید و با سلفون بپیچید. به همین سادگی.

بشقاب‌ها را به‌صورت عمودی در کارتن بچینید تا سالم بمانند و یا اینکه آن‌ها را افقی بچینید و بین آن‌ها یونولیت و یا بشقاب یک‌بارمصرف بگذارید.

برای جلوگیری از شکستن وسایل بین آن‌ها کوسن یا عروسک‌های پارچه‌ای و ابری قرار دهید.

همه کابل‌های مربوط به یک دستگاه برقی را باهم ببندید تا بعداً به‌سادگی پیدا شوند. همه آن‌ها را داخل یک کیسه پلاستیک زیپ‌دار قرار داده و یا از رول‌های تمام‌شده دستمال سرویس بهداشتی برای جداسازی آن‌ها استفاده کنید. حتماً روی آن‌ها برچسب بزنید.

لباس‌های آویزان شده را در گروه‌های ۳ یا ۴ تایی جدا کرده و هرکدام را داخل یک کیسه قرار دهید. سرچوب لباسی‌ها را از کیسه بیرون بگذارید تا جابجایی آن‌ها راحت‌تر باشد.

ایده برای کاهش هزینه اتوبار

مهم‌ترین عوامل در تعیین هزینه اتوبار تاثیر دارند:

۱- حجم اثاثیه

۲- زمان جابجایی

۳- مسافت جابجایی

۴- تعداد طبقات مبدا و مقصد

 با بسته‌بندی اصولی و انتخاب زمان اسباب‌کشی مناسب می‌توانیم کاهش چشمگیری در هزینه جابجایی داشته باشیم پس:

بسته‌بندی سریع لوازم منزل

قبل از شروع بسته‌بندی وسایل آماده شوید. وسایل مورد نیازتان را از جمله کارتون در اندازه‌های مختلف، جعبه، برچسب، چسب نواری کاغذی و ورقه‌های فوم را تهیه‌کرده و در دسترس بگذارید.

کمدها و کشوها را با همه محتویات آن رها کنید. با این کار شما درزمانی که برای خالی کردن آن‌ها و بسته‌بندی کردن در جعبه‌ای دیگر لازم است، صرفه‌جویی می‌کنید. فقط مطمئن شوید که:

- وسایل داخل کشو با ورقه‌های فوم یا یونولیت محکم شده‌اند تا در زمان جابجایی تکان نخورند.

- در کشوها و کمدها محکم شده باشند.

-کتاب‌ها را داخل چمدان‌های چرخ‌دار بگذارید. با این کار نه‌تنها در وقت صرفه‌جویی کرده‌اید، بلکه جابجا کردن آن‌ها نیز بسیار راحت خواهد بود.

برای وسایل کوچک و تزئینی از کیسه‌های زیپ‌دار استفاده کنید و بعد آن کیسه‌ها را باهم در کارتون قرار داده تا از گم‌شدنشان جلوگیری کنید. جمع‌کردن وسایل ریز بسیار زمان‌بر است و بسته‌بندی آن‌ها برای شما که عجله دارید بسیار مشکل خواهد بود.

بهترین ترتیب برای شروع اسباب‌ کشی و جابجایی

برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی لوازم منزل در هنگام جابجایی و اسباب‌کشی بهترین کار این است، بار زدن وسایل را از مبلمان و وسایل سنگین سالن پذیرایی و حال شروع کنید که این کار دلایل منطقی و مفید خودش را دارد.

بعد از بار زدن کلیه وسایل سنگین موجود در سالن به سراغ اتاق‌خواب‌ها، سپس آشپزخانه و در انتها به سراغ وسایل انباری می‌رویم در نتیجه ترتیب چیدمان وسایل در کامیون به این شکل خواهد بود:

در انتهای کامیون مبلمان و وسایل سالن پذیرایی و حال، اتاق‌خواب در میانه کامیون، آشپزخانه در میانه و لوازم انباری در ورودی کامیون.

در هنگام تخلیه بار کلیه وسایل انباری که در جلوی درب ورودی کامیون بار زده‌شده را ابتدا خالی می‌کنیم و از کارگران بخواهید که مستقیماً به انباری انتقال بدهند حسن این کار در این است که هنوز هیچ‌کدام از مبلمان و وسایل سالن چیده نشده درنتیجه وسایل انباری را که معمولاً وسایل از کارافتاده می‌باشند را مجبور به انتقال از بین مبلمان و وسایل سالن نیستیم در نتیجه از آسیب‌دیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.

حالا نوبت خالی کردن وسایل آشپزخانه است سنگین‌ترین وسایل خانه ...یخچال ماشین لباس‌شویی و ... که می‌توانند به نظر من سخت‌ترین‌ها باشند.

بازم حسن کار در اینجاست که هنوز هیچ مبلمان و فرشی وارد خانه جدید نشده و به‌راحتی کارگران می‌توانند از داخل سالن بگذرند و لوازم آشپزخانه را به‌جای خودشان بگذران حالا نوبت اتاق‌خواب با خیال راحت می‌توانیم وسایل ببرند توی اتاق‌خواب‌ها و از سالن که هنوز خالی به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مانع رد بشوند و داخل اتاق‌ها بگذارند.

حالا رسیدیم به انتهای کار و خالی کردن مبلمان و وسایل سنگین حال و پذیرایی

می توانید از کارگرها بخواید که فرش‌ها را هم برایتان باز کنند و پهن کنند، چون بعد از ان دیگر کار تمام است و نیازی نیست کسی با عجله از روی آن‌ها رد شود و وسایل جابجا کند.

زمان موثرترین فاکتور در تعیین هزینه اسباب‌کشی

با افزایش زمان مسلماً هزینه اسباب‌کشی نیز افزایش پیدا می‌کند. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید ساعت‌های خلوتی شهر و طرح ترافیکی در خیابان‌های محدوده جابجایی خود را در نظر داشته باشید 

و ساعت و روز و در صورت امکان فصل مناسبی برای جابجایی اثاثیه در نظر بگیرید.

نرخ اتوبار درمهرماه و فصل پاییز، کمتر از فصل تابستان است. به طور معمول اتوبارها برای تعطیلات و آخر هفته هزینه بیشتری مطالبه می کنند. برای کاهش هزینه، در روزهای وسط هفته و یا در صورت امکان فصلی غیر از تابستان اسباب‌کشی کنید.

مهم نیست که شما در کجای تهران هستید و یا قصد دارید به کجای تهران اسباب‌کشی کنید. اتوبار فدک با پرسنل آموزش دیده خود آماده است تا بهترین خدمات خود را به شما ارائه دهد برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۱۷۷۰ بدون کد لطفا و حتما تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha