علی بختیار در گفتوگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز فراکسیون پاسخگو مجلس بیان کرد: در جلسه امروز فراکسیون از وزرای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و آموزش و پرورش دعوت شده بود تا در جلسه حضور یابند و نظرات نمایندگان و چالش های موجود در بخش آموزش و پرورش و میراث فرهنگی را از زبان کارشناسان این حوزه بشنوند اما وزرا در جلسه حاضر نشدند.
وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه فراکسیون نقطه نظرات نماینده فرهنگیان و کارشناسان این حوزه شنیده شد. چالشهایی که در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز وجود دارد از زبان نماینده آنها مطرح شد. در برنامه پیشنهادی وزرا برنامه معینی برای رفع این چالشها دیده نمیشود و انتظار میرفت وزرای پیشنهادی با حضور در جلسه توضیحات لازم را ارائه می دادند.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: از جمله مسائلی که در خصوص قشر فرهنگی جامعه مطرح شد این بود که مشکل این قشر صرفا مسائل معیشتی و حقوق نیست بلکه از نظر محتوای آموزشی نیز بسیاری از معلمان گله مند بوده و مورد تایید معلمانی نیست که در سر کلاس آن را تدریس می کنند. از نظر کارشناسان این بخش آنطور که باید و شاید کار کارشناسی بر روی محتوای آموزشی انجام نمی شود. حتی در رابطه با طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش آنطور که مطرح شد از نظر معلمان استفاده نشده است در حالی که باید از نظر مجریان این طرح حتما بهره برد.
وی در ادامه تاکید کرد: از دیگر چالشهای این بخش این است که مدیران گمنامی در این حوزه وجود دارد که میتوان از آنها در ردههای مدیریت های عالی و معاونتها استفاده کرد. از دیگر درخواستهای این قشر ثبات مدیریتی در این حوزه است. آنها وزیری میخواهند که مانند کشورهای پیشرفته ۱۰ سال سکان این وزارتخانه را در دست گرفته و با برنامه جلو برود نه اینکه صرفا برای یک دولت باشد.
وی افزود: از دیگر مواردی که مطرح شد این است که در مدارس دولتی از دانش آموزان پول دریافت می شود و به آنها می گویند که جایی نگویید پول می دهید. همه این موارد نیاز به کار کارشناسی و حرکت با برنامه دارد که وزیر باید به آن توجه کند. در حوزه میراث فرهنگی نیز با چالشهایی روبرو هستیم که باید وزیر پیشنهادی برای آنها راهکار داشته باشد. انتظار میرفت وزرای پیشنهادی در جلسه امروز فراکسیون حاضر می شدند و برنامه های خود را ارائه می دادند.
انتهای پیام
نظرات