• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98060904329
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سیستم آموزشی ایران در آموزش زبان انگلیسی ناموفق عمل کرده است

سیستم آموزشی ایران در آموزش زبان انگلیسی ناموفق عمل کرده است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم نیشابور و فیروزه گفت: سیستم آموزشی ایران در آموزش زبان انگلیسی ناموفق عمل کرده است؛ یادگیری و آموزش زبان انگلیسی نیاز به شرایط و تجهیزاتی مانند لابراتوار دارد و راندمان تدریس زبان انگلیسی در سیستم آموزشی خوب نیست.

به گزارش ایسنا، رویداد Speling Bee در شهرستان نیشابور به همت جهاد دانشگاهی برگزار شد؛ در حاشیه این رویداد، با نمایندگان نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه آموزش زبان انگلیسی گفت‌وگو کردیم که در ادامه خواهد آمد.

حمید گرمابی با بیان اینکه سیستم آموزشی ایران در آموزش زبان انگلیسی ناموفق عمل کرده است؛ در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: اگر تعداد کلاس‌های خصوصی بیشتر شوند و به دنبال آن جمعیت زبان‌آموزها در کلاس کمتر باشند، بازخورد بیشتری خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رویداد Speling Bee در جهاد دانشگاهی نیشابور، افزود: یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین‌المللی برای جوانان ما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همچنین اجرای این‌گونه رقابت‌ها توسط جهاد دانشگاهی، باعث افزایش اشتیاق کودکان برای آموزش زبان می‌شود.

گرمابی بیان کرد: زبان انگلیسی عمده متون علمی را در بر می‌گیرد و همین‌طور اکثر رشته‌ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. لازم است جوانان ما این زبان را به عنوان زبان دوم یاد بگیرند. البته باید به این توجه کرد که ایران فرهنگ غنی از جمله ادبیات فارسی را دارد. جوانان هرچه سریع‌تر شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنند، روند آموزششان سریع‌تر می‌شود و در نهایت به این زبان مسلط‌تر خواهند شد.

دیگر نماینده شهرستان نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز به ایسنا گفت: نظام آموزش و پرورش چندان هم و غمی ندارد که دانش‌آموزان به زبان انگلیسی مسلط شوند؛ حتی برخی معلمان زبان انگلیسی نیز چندان تسلطی به این زبان ندارند.

هاجر چنارانی ادامه داد: برخی از کودکان کشورهای اروپایی به دو یا سه و حتی پنج زبان خارجی مسلط هستند. در زمینه آموزش زبان خارجی نقص‌های زیادی وجود دارد؛ امروزه با توجه به سفرهای زیاد خانواده‌های ایرانی به نقاط مختلف دنیا، نیاز به یادگیری زبان خارجی بیشتر شده است. آموزش و پرورش می‌تواند یادگیری زبان خارجی را از مقاطع پایین‌تر شروع کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه آغاز آموزش زبان انگلیسی در فضای آموزش و پرورش با گرامر است که روند یادگیری را سخت می‌کند. آموزش زبان باید به سمت مکالمه برود. زبان انگلیسی زبانی بین‌المللی است که باعث شده جوانان ما به آن اهمیت بدهند.

چنارانی تصریح کرد: تاکنون طرحی برای پیشرفت زیرساخت‌های زبان خارجی در کمیسیون آموزش مجلس ارائه نشده است.

وی در رابطه با عدم تسلط برخی مسئولان به زبان خارجی نیز پاسخ داد: نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانند کار ترجمه را انجام بدهند و این امر ضرورت و نیاز یادگیری زبان خارجی را کاهش داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha