• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۱:۳۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 98060502825
  • منبع : نمایندگی مازندران

آب و فاضلاب بی‌خبر از شکستگی 18 روزه لوله آب یک روستا! + فیلم

آب و فاضلاب بی‌خبر از شکستگی 18 روزه لوله آب یک روستا! + فیلم

ایسنا/مازندران درست مقابل جنگل هم صفا و در کنار ایست بازرسی جنگلبانی، 18 روز است که لوله آب شرب روستای همصفا بخش چمستان استان مازندران شکسته و هنوز مامور آب و فاضلاب روستایی برای رفع شکستگی مراجعه نکرده است.

برخی مردم بومی منطقه می‌گویند که شکستگی لوله آب را 18 روز است که به مامور آب و فاضلاب روستا گزارش داده‌اند اما مامور آب و فاضلاب به آنها گفته به دلیل کمبود تجهیزات تعمیرات لوله طول می کشد و این در حالی است که مدیر آب و فاضلاب روستایی نور گفته از شکستگی لوله آب شرب اطلاعی نداشته و اما در عین حال تاکید کرده که در اسرع وقت مشکل را حل خواهد کرد.

مصطفی آرمیده، مدیر آب و فاضلاب روستایی نور به خبرنگار ایسنا توضیح داده، از شکستگی لوله آب شرب اطلاعی نداشته و در اسرع وقت با حوزه بهره برداری هماهنگی های لازم، انجام و مشکل برطرف خواهد شد.


وی با بیان اینکه حدود 100 روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل قدمت لوله‌ها و شبکه های آب رسانی، شکستگی‌ها در منطقه بسیار زیاد است و تعداد نیروها برای پوشش مشکلات کم و در حد چهار نفر است. این افراد در دو گروه با یک بیل مکانیکی اجاره ای به کل منطقه خدمات رسانی می کنند.


مدیر آب و فاضلاب روستایی نور خاطرنشان کرد: تعداد شکست لوله ها در روز زیاد و گاها در برخی از موارد ممکن است ترمیم شکستگی ها به دلیل کمبود نیرو و تجهیزات تا برطرف شدن آن به درازا کشیده شود.


آرمیده با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴ میلیارد تومان برای روستاهای تحت پوشش هزینه شد، ادامه داد: انجام پروژه تعمیر و بازسازی لوله های آب شرب نیاز به اعتبار بیش از این دارد که بتواند مشکلات ایجاد شده برای پمپ تصفیه و لوله ها را حل کنیم.


وی افزود: با وجود تمام حمایت‌هایی که فرماندار شهرستان و بخشداران داشتند متاسفانه اعتبار لازم را در حوزه توسعه و مرمت اخذ نشد و برای جذب نیروی بیشتر و تهیه امکانات میکانیکی برای تسهیل کار نیاز به هزینه دارد.


مدیر آب و فاضلاب روستایی نور بیان کرد: در سال جاری حدود ۲ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که با اعتراض سازمان بودجه میزان اعتبار به یک میلیارد تومان کاهش یافت اما با رایزنی هایی که فرماندار شهرستان داشت از ۲ درصد سهم بودجه نفتی به حوزه توسعه مرمت در بخش بلده اختصاص یافت.


آرمیده ادامه داد: با افزایش درآمدها و پرداخت به موقع مبالغ بدهی مردم و در اختیار قرار دادن امکانات بیشتر از سوی مرکز استان می توان راهکارهایی برای رفع این مشکل ارائه کرد. با حمایت مردم، فرمانداری و دولت در جذب اعتبارات مورد نیاز می توان مشکلات را سریع تر برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha