• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98060402130
  • خبرنگار : 71565

انارکی: کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی به دست مردم برسد

انارکی: کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی به دست مردم برسد

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ١٤ میلیارد دلار ارز دولتی برای کالاهای اساسی گفت: لازم است این کالا ها با نرخ ارز دولتی به دست مردم برسد.

به گزارش ایسنا، احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس گفت: شناخت عمیق از رفتار آمریکا و غرب و رویکرد حکیمانه در مقابل با استراتژی فشار و مذاکره برگ زرین دیگری از تاریخ انقلاب را رقم زده است، نقش مردم در کنترل تورم به دلیل نداشتن قدرت خرید و قناعت گری کمتر از نقش بانک مرکزی در دولت نبود.

وی افزود: با تشکر از آقای ظریف که به نمایندگی از نظام در حوزه سیاست خارجی اقدامات خوبی انجام دادند، در عرصه بین الملل تعاملات با کشورهای منطقه و با کشورهای جهان باید در جهت احقاق حق ملت ایران و منافع ملی قدم برداشت و در شرایط جنگ اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی و امنیتی به دیپلماسی اقتصادی هم به صورت ویژه توجه شود.

نماینده مردم رفسنجان تصریح کرد: آقای رییس جمهور طرح تحول اقتصادی کشور به کجا رسیده است؟ امروز نظام توزیع کالای اساسی مانند سابق انجام می‌شود، ١٤ میلیارد دلار برای کالای اساسی در نظر گرفته شد، اما کالاها به دست مردم نمی‌رسد و کالاها با قیمت ارز بازار به دست مردم می‌رسد. لازم است که این کالاهای اساسی با قیمت ارز دولتی به دست مردم برسد و جلوی رانت خواری گرفته شود.

انارکی گفت: بانک مرکزی با حمایت از رونق تولید برای رفع مشکلات ارزی فعالان اقتصادی اقدامات لازم را انجام دهند، مبلغ وام‌های کشاورزی کافی نیست، لازم است آقای نوبخت مصوبه مجلس و دولت را در این خصوص عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: نزدیک فصل برداشت پسته هستیم، ٢٥ استان کشور درگیر پسته است، این محصول برای کشور ارزآور است، امروزه نزدیک به نیمی از ارز محصولات کشاورزی به پسته اختصاص دارد، رقیب ما در این حوزه کشور آمریکا است، لازم است دولت در این حوزه صادرکنندگان را هدایت کند تا بتوانیم دست دلالان را از این بازار جدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۴ ۱۸:۲۳

باشه بهش میگم برسد !