• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98052713116
  • خبرنگار : 71588

عبدالفتاح البرهان: نیروهای مسلح شریک مردم سودان در آزادسازی کشور هستند

عبدالفتاح البرهان: نیروهای مسلح شریک مردم سودان در آزادسازی کشور هستند

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور شریک مردم در آزادسازی کشور هستند.

به گزارش ایسنا، یه نقل از الیوم السابع، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در جریان سخنرانی خود پس از امضای نهایی سند قانون اساسی سودان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح سودان شریک مردم در آزادسازی هستند.

البرهان ضمن تشکر از تمامی کسانی که در دستیابی به توافق مرحله انتقالی مشارکت داشته‌اند، از جوانان خواست به نهضت سودان کمک کنند.

وی تصریح کرد: این انقلاب با جانفشانی، آرزو و شوق شما نسبت به آزادی، به اهدافش رسید. شما ثابت کردید که آموزگاری برای سایر ملت‌ها جهت رسیدن به آرزوها و تغییر از طریق تحرکات مسالمت‌آمیز خود هستید و این امر در خاطر جهانیان باقی خواهد ماند.

البرهان در ادامه افزود: نیروهای مسلح و تمامی نیروهای نظامی دیگر ثابت کردند که حامی و شریک ملت سودان در آزادی و آغاز هستند؛ بدون این که رویکرد حرفه‌ای و انضباط خود را از دست بدهند.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان همچنین گفت: روزهایی که طرف‌های سودانی برای مذاکره در خصوص این توافق گذراندند، ثابت کرد که رهبران انقلاب مردانی سرشار از میهن پرستی، غیرت و شوق و اخلاص هستند و گروه آزادی و تغییر و سایر گروه‌های انقلابی در میهن و در اصلاح و تغییر شریک هستند.

 از سوی دیگر، صادق المهدی، رئیس حزب "امت" سودان در جریان سخنرانی خود پس از امضای سند انتقال قدرت به دولت مدنی در سودان در میان حضور مسئولان بین‌المللی و منطقه‌ای اعلام کرد که ملت سودان نگهبان انقلاب و توافق‌ به خاطر دستیابی به تغییر دموکراتیک باقی خواهند ماند.

 المهدی در ادامه افزود: در مرحله آتی هیچگونه به حاشیه راندنی وجود نخواهد داشت و در آن راه به روی تمامی کسانی که در کنار سودان بودند و به آن کمک کردند، باز خواهد بود.

از سوی دیگر، محمد الحسن ولد لبات، فرستاده و میانجیگر اتحادیه آفریقا در سودان تاکید کرد: توافق میان گروه‌های سودانی بر این تاکید دارد که آفریقا خودش قادر به حل مشکلاتش است.

ولد لبات در ادامه افزود: میانجی‌گری آفریقا بیانگر اصل پایبندی آفریقا به حل مشکلات خود به دور از هرگونه مداخله‌ای است و این قاره بر حفظ استقلال خود و حاکمیت کشورها و ملت‌هایش اصرار می‌ورزد.

وی تصریح کرد: مراسم امضای توافق میان دو طرف سودانی نتیجه اراده ملت این کشور، شورای نظامی انتقالی و گروه‌های آزادی و تغییر است و به ملت سودان و آفریقا تبریک می‌گویم و از تمامی دوستان سودان تشکر می‌کنم.

شورای نظامی انتقالی سودان و گروه‌های آزادی و تغییر سند قانون اساسی را به صورت نهایی امضا کردند. دو طرف با جدول زمانی ۳۹ ماهه برای مرحله انتقالی موافقت کردند که طی آن قدرت تقسیم شده و انتخابات آزاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha