• شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98042914850
  • خبرنگار : 71129

اکثر آمریکایی‌ها به سیاست‌ ترامپ در قبال خلع سلاح اتمی کره شمالی مطمئن نیستند

اکثر آمریکایی‌ها به سیاست‌ ترامپ در قبال خلع سلاح اتمی کره شمالی مطمئن نیستند

در یک نظرسنجی مشخص شد،‌ اکثر شرکت‌کنندگان مطمئن نیستند که سیاست شخصی رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با کره شمالی در نهایت به سمت خلع سلاح اتمی سوق بیابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس نظرسنجی "Hill-HarrisX" مشخص شد، ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند، باور ندارند که رابطه نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در نهایت به خلع سلاح اتمی این کشور منجر شود. در حالی که ۳۱ درصد گفته‌اند،‌ مطمئن هستند رویکرد ترامپ باعث می‌شود تا کره شمالی از جاه‌طلبی اتمی خود دست بکشد.

همچنین ۱۶ درصد دیگر گفتند که یا مطمئن نیستند یا نمی‌دانند چه اتفاقی می‌افتد.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در میان خطوط حزبی و در باره این مساله دچار دودستگی شدند.

۷۰ درصد از دموکرات‌ها گفتند، آنها نسبت به رویکرد ترامپ مطمئن نیستند در حالی که تنها ۳۵ درصد از جمهوری‌خواهان چنین نظری را داشتند. همچنین بیش از نیمی از حامیان کاندیداهای مستقل یا به عبارتی ۵۶ درصد،‌ طرف دموکرات‌ها را گرفته و می‌گویند، رابطه شخصی ترامپ در نهایت به خلع سلاح اتمی کره شمالی منجر نمی‌شود.

این نظرسنجی در بحبوحه مذاکرات خلع سلاح اتمی بین آمریکا و کره شمالی انجام شده است.

دولت ترامپ در حال فشار آوردن بر کیم جونگ اون برای دست کشیدن از تسلیحات اتمی یکبار برای همیشه است اما تاکنون، رهبری کره شمالی هیچ گامی در راستای انجام خلع سلاح برنداشته و دو کشور هنوز هم به توافقی دست نیافته‌اند.

به جای آن، کره شمالی آزمایش‌های موشک بالستیک خود را از اوایل سال جاری میلادی و برای نخستین بار از ۲۰۱۷ از سر گرفت.

ترامپ این آزمایش‌های جدید را کم اهمیت شمرده و تاکید می‌کند، عجله‌ای برای دستیابی به توافق خلع سلاح اتمی با کره شمالی ندارد. او دائما به روابط شخصی‌اش با رهبری کره شمالی اشاره دارد و از آن به عنوان تحولی مثبت برای سیاست خارجی خودش یاد می‌کند.

درست همین چند روز پیش، ترامپ بار دیگر به روابط دوستانه‌اش با کیم جونگ اون اشاره کرد و گفت: رهبری کره شمالی از دیدار من در جریان آخرین نشست در ژوئن خوشحال شد.

ترامپ بابت این روابط نامتعارف و نزدیک با رهبری کره شمالی انتقادهایی را به جان خریده است؛ رهبری کره شمالی یک دیکتاتور خارجی است که به قحطی مردمش در کنار نقض‌های دیگر حقوق بشر متهم شده است.

دو طرف دو نشست رو در رو را در سال گذشته میلادی داشته‌اند و ماه گذشته میلادی نیز ترامپ در اقدامی تاریخی، نخستین رئیس جمهوری آمریکا شد که در بازدید از منطقه غیرنظامی شده بین دو کره، به کره شمالی قدم گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha