به گزارش ایسنا، محمد راستاد در بازدید از از بندر شیو افزود: با فراهم شدن زیرساختهای لازم در بندر شیوء و با توجه به نزدیکی آن به کشورهای حاشیهنشین خلیجفارس از جمله قطر، این بندر میتواند به عنوان به کانون فعال صادراتی و پایانههای مواد معدنی در غرب هرمزگان تبدیل شود.
وی تصریح کرد: توسعه زیرساختهای بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغالزایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تأثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی ساحلنشینان خواهد داشت.
راستاد درباره بندر تبن شهرستان پارسیان نیز خاطرنشان کرد: در این بندر باید عملیات هیدروگرافی برای ارزیابی وضعیت عمق حوضچه و دهانه اجرا شود تا در صورت امکان این بندر نیز برای فعالیتهای تجاری سامان دهی شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای فعالسازی بندر شیو طی یکسال اخیر اظهار کرد: بندر شیو با ساختاری تجاری پذیرای ۱۲۰ فروند شناور لنج باری است که اجرای ۴۰۰ متر شاخه اصلی موج شکن آن در سال ۷۸ آغاز شد.
اله مراد عفیفی پور اضافه کرد: در سال ۹۰ طرح تکمیل ساخت این بندر به همت سازمان بنادر و دریانوردی در قالب بنادر کوچک چندمنظوره و موج شکنهای مردمی در دستور کار قرار گرفت و عملیات ساخت آن در سال ۹۴ با رسیدن مساحت حوضچه این بندر به ۱۱.۵ هکتار به پایان رسید که هم اکنون در فهرست بنادر تحت مالکیت سازمان بنادر قرار دارد.
به گزارش ایسنا، بندر شیو از بنادر قدیمی هرمزگان است که تا پیش از سال ۹۷ در زمینه تجارت کالاهای ملوانی فعالیت داشته است و در سال گذشته با تأمین زیرساختهای لازم در زمینه صادرات غیرنفتی و فعال شدن رویه گمرکی صادرات در آن، حیاتی دوباره در زمینه تجارت رسمی یافته است. بندر شیو با فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر پارسیان و ۱۸۵ کیلومتری از بندرلنگه تا کشور قطر ۱۱۸ مایل دریایی (هر مایل معادل ۱.۸ کیلومتر) فاصله دارد.
انتهای پیام
نظرات