• شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98040100201
  • خبرنگار : 30054

سنگ کاری ساختمان و نکات مهمی که درباره آن باید بدانید

سنگ کاری ساختمان و نکات مهمی که درباره آن باید بدانید

ساختمان‌هایی که نمای سنگ کاری شده دارند به دلیل زیبایی و شکوهی که سنگ به ظاهر ساختمان می‌بخشد از دیرباز مورد توجه بوده‌اند اما برای یک سنگ کاری مطلوب چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سون کاشی کار، سنگ کاری ساختمان اولین بخش از ساختمان است که مثل ویترین آن بنا مقابل چشم بیننده قرار می‌گیرد و چه فروشنده ساختمان باشید چه خریدار، اگر سنگ کاری ساختمان، زیبایی و استحکام را به شما منتقل نکند، وقتی خریدار باشید احساس خوبی برای خرید نخواهید داشت و چنانچه سازنده و فروشنده ملک باشید برای فروش آن دچار مشکل می‌شوید. سنگ کاری مطلوب خصوصیات و نکاتی دارد که در ادامه می‌خوانید.

در مورد سنگ مورد نیاز خود تحقیق کنید

ایران از نظر معادن سنگ ساختمانی بسیار غنی است و از محلات گرفته تا اصفهان و یزد و سیرجان و … انواع سنگ ساختمان به بازارهای کشور عرضه می‌شود. علاوه بر این، سنگ‌های خارجی نیز از هند و ترکیه و چین و کشورهای اروپایی در بازار موجود است. اگر تصمیم به سنگ کاری نما یا راه‌پله‌های بنای خود دارید لازم است در مورد خصوصیات و قیمت انواع سنگ موجود در بازار کشور تحقیق کنید. اگر بدون تحقیق در مورد خصوصیات و قیمت سنگ‌ها به بازار بروید ممکن است یک سنگ از نظر ظاهری چشم شما را بگیرد و از نظر قیمت هم مناسب به نظر برسد اما هنگام کار با شکستگی و پرتی بیش از حد معمول آن سنگ مواجه شوید یا بعد از سنگ کاری و با گذشت زمان متوجه شوید آن سنگ کیفیت خود را از دست داده و پوسته کرده یا ترک برداشته است.

بهترین روش برای تحقیق در مورد سنگ، سر زدن به راسته بازارهای معروف سنگ و پرس و جوی مستقیم از فروشندگان با سابقه است. اگر اهل تحقیق در فضای مجازی باشید، در اینترنت هم اطلاعات و منابع خوبی درباره سنگ وجود دارد که با کمی جستجو می‌توانید به آنها دست پیدا کنید. وقتی صحبت از انتخاب سنگ مناسب باشد صد البته هیچ کاری بهتر از مشورت با سنگ کاران خبره و معتمد نیست. گروه خدمات ساختمانی سون با در اختیار داشتن تیمی از سنگ کاران مجرب، آمادگی دارد اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد انواع سنگ و سنگی که مناسب با بنا و بودجه شماست، به صورت رایگان شما ارائه دهد.

سنگ کاری زیبا و مطلوب با الگوبرداری از سازندگان مطرح

ساختمان‌سازی در ایران هنوز به صورت یک حرفه تخصصی و شناسنامه‌دار در نیامده و علاوه بر ساختمان‌سازان با تحصیلات مرتبط مهندسی، از پزشکان گرفته تا تجار، ساختمان‌سازی می‌کنند! با این حال برخی سازندگان یا با دانش و معلومات و یا با آزمون و خطای فراوان به سطح قابل قبولی از تخصص حرفه‌ای رسیده‌اند و ساختمانی که می‌سازند از وجوه مختلف از جمله سنگ کاری دارای کیفیت مطلوب است. این سازندگان شاخص، در هر محل افرادی شناخته شده‌اند و با کمی تحقیق می‌توانید ساختمان‌هایی که ساخته‌اند یا در حال ساخت آن هستند را پیدا کنید. برای سنگ کاری زیبا و با دوام می‌توانید از الگوهایی که آنها در ساختمان خود اجرا می‌کنند استفاده کنید و همچنین از سنگ کارانی که برای آنها کار می‌کنند مشورت بگیرید.

به نمونه کار زیر یک سال سنگ کاران اتکا نکنید

وقتی می‌خواهید سنگ کار انتخاب کنید قطعاً پیش از عقد قرارداد با وی نمونه کارهای قبلی را ببینید و این نکته را مدنظر داشته باشید که در بازدید خود دقیق باشید. اگر نمونه کارهایی که به شما نشان داده می‌شود هنوز یک سال از اتمام کار آنها نگذشته به آن نمونه کار اتکا نکنید. هر ساختمانی بعد از گذشت یک سال تحت تأثیر تکان و لرزش و نشست‌های خفیف قرار می‌گیرد و اگر سنگ کاری ساختمان به نحو مطلوب انجام نشده باشد و در عملیات تثبیت سنگ روی ساختمان – اسکوپ کردن سنگ یا دوغاب ریزی یا آب دادن و مراقبت‌های بعد از دوغاب ریزی – اهمال شده باشد، برخی سنگ‌ها از جای خود رها می‌شوند و می‌افتند، یا در سنگ‌ها ترک خوردگی دیده می‌شود یا سنگ‌های کار شده در راه‌پله‌ها لق می‌شوند. بنابراین از سنگ کار مورد نظر خود بخواهید نمونه کاری را به شما نشان دهد که یک سال از آن گذشته باشد که بتوانید اثر گذشت زمان و گرما و سرما و لرزش و نشست و … را در سنگ کاری بررسی کنید.

شب زمان مناسبی برای بازدید از سنگ کاری نیست!

سنگ کاری بخشی از ساختمان است که می‌توان با نورپردازی و برخی ترفندها و بازی‌هایی که با نورهای رنگی قابل انجام است، آن را بسیار بهتر از آنچه هست، نشان داد. توصیه ما به شما این نیست که اصلاً در شب به بازدید سنگ کاری یک ساختمان نروید ولی حتماً علاوه بر شب، روز هم به دیدن همان نمای سنگ کاری شده بروید. وقتی نورهای رنگی با رقص و بازیگوشی روی سنگ ساختمان حواس شما را به خود جلب نمی‌کنند، قطعاً نظر شما درباره کیفیت سنگ کاری، به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود.

در قرارداد با سنگ کار محکم کاری کنید

ممکن است شما یک قرارداد کلی درباره پیمانکاری تمام ساختمان خود بسته باشید یا بخش‌های مختلف را به پیمانکاران مجزا واگذار کرده باشید، در هر دو صورت در مورد سنگ کاری دقت به خرج دهید و در قرارداد خود محکم کاری کنید. محکم‌کاری در قرارداد با سنگ کار به این معنی است که به جزئیات توجه داشته باشید و نام و جنس و درجه‌بندی کیفی و رنگ سنگ و ضمانت کیفیت سنگ کاری را در قرارداد به صورت شفاف درج کنید.

اگر در این مورد کوتاهی کنید و قرارداد شما حاوی عبارات کلی و مبهم باشد ممکن است نتیجه سنگ کاری شما با آنچه وعده آن به شما داده شده تفاوت زیادی داشته باشد و با نبود قرارداد شفاف، دست شما به جایی بند نیست! تجربه ثابت کرده اگر در سنگ کاری، به جای قرارداد بستن با سنگ کارانی که به صورت انفرادی کار می‌کنند با شرکت‌های معتبر و دارای سابقه و خوشنام قرارداد ببندید احتمال دچار شدن به مشکلات ناشی از تفاوت وعده و نتیجه در سنگ کاری به حداقل می‌رسد.

گروه خدمات ساختمانی سون با سال‌ها تجربه در ارائه انواع خدمات بنایی از جمله سنگ‌کاری ساختمان در خدمت متقاضیان است. این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از ۳۴۰ پروژه بزرگ را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است.

از مهم‌ترین پروژه‌های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران و مشارکت در بیش از ۱۳۰ ابر پروژه دیگر - که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی است – اشاره کرد.

برای آشنایی با توانمندی‌ها و سفارش کار به گروه خدمات ساختمانی سون به سایت این شرکت می‌توانید به آدرس https://7kashikar.ir مراجعه کرده یا با شماره ۲۶۴۱۵۲۱۳ - ۰۲۱ و ۰۹۱۹۴۰۵۹۸۳۲ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha