• دوشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98032008536
  • خبرنگار : 71565

پورحسین: با مدیریت کارآمد می‌توان از اثرات سوء تحریم‌ها کاست

پورحسین: با مدیریت کارآمد می‌توان از اثرات سوء تحریم‌ها کاست

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با مدیریت کارآمد و با استفاده از حداکثر توان تولید داخل و کاهش مشکلات مردم می‌توان از روابط خارجی برای کاستن اثرات سوء تحریم‌ها استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، شکور پورحسین در نطق میان دستور امروز مجلس گفت: آخرین سال عمر مجلس دهم با اعمال شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم‌های تاریخ بشریت علیه مردم مظلوم ایران مقارن شده است. هدف استکبار از اعمال این تحریم‌ها به زعم خود تضعیف اقتدار ملی، انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای، قدرت انرژی و قدرت دفاعی است.

وی افزود: دولت و مقامات باید قبول کنند که صرفاً با این فکر و صرفاً با چشم بستن به دست اروپایی‌ها نمی‌توان به جنگ این تحریم‌های ظالمانه رفت. بلکه فرض این است که با یک مدیریت کارآمد و با استفاده از حداکثر توان تولید داخل و کاهش مشکلات مردم می‌توان از روابط خارجی برای کاستن اثرات سوء تحریم‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزارت کشاورزی نتوانسته سیاست‌های کشاورزی قابل دفاعی را ارائه کند و قادر نبوده تاکنون با توجه به نیاز بازارهای داخلی در خصوص محصولات کشاورزی اقدام کند و یا صادرات مازاد محصولات را برای کشاورزان فراهم سازد. تعجب می‌کنم که می‌یبنم گاهاً تمام مزارع زیر کشت ایران به یک محصول اختصاص یافته است و فردی از این وزارت خانه جلوی آن را نمی‌گیرد و یا اینکه بر اساس یک تحلیل علمی از آن دفاع کند.

پورحسین ادامه داد: کشاورزی در ایران رها شده و صاحبی ندارد. امروز کشاورزان سیرکار مغان در زندگی خود به هلاکت رسیدند چرا که قیمت هزار تومان برای یک کیلو سیر در مقابل هزینه‌های کاشت بسیار کم است. فقدان مدیریت و برنامه ریزی در سایر حوزه‌ها اثرات تحریم‌ها را چند برابر کرده است.

نماینده پارس آباد در پایان با اشاره به مشکلات راه حوزه انتخابیه خود گفت: شهرستان پارس آباد با جاده‌های عصر حجری با دارا بودن بالاترین آمار تصادفات بیشترین مرگ و میر جاده‌های ایران را دارد. ظاهراً برای مقامات اجرایی کشور شرایط تحریمی با شرایط غیر تحریمی تفاوتی ندارد، از الزامات و اقتضائات شرایط تحریمی بالا بردن حجم تلاش و کوشش به میزان حداقل دو برابر یا چند برابر و کاستن از زمان اجرای پروژهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha