• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98021809925
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مبارزه با هجوم ملخ‌ها در مرز کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر

مبارزه با هجوم ملخ‌ها در مرز کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از مبارزه با هجوم ملخ‌ها در مرز استان با بوشهر خبر داد.

شهرام عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که وضعیت نگران‌کننده‌ای نسبت به هجوم ملخ‌ها در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع بهره‌برداران در صورت مشاهده جمعیت اولیه ملخ‌ها تاکید کرد.

وی گفت: تاکنون حتی یک برگ درخت و گیاهی ناشی از حمله ملخ ها در این استان کنده نشده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت هجوم جمعیت ملخ‌ها، تجهیزات، ادوات و سموم کافی و لازم برای مقابله با آن‌ها وجود دارد اما باید مردم در صورت مشاهده حمله ملخ ها سریع به ما گزارش دهند تا به موقع مبارزه کنیم.

عسکری با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع بهره‌برداران، زنبورداران، دامداران و کشاورزان در صورت مشاهده جمعیت ملخ‌ها، اظهارکرد: به همین منظور نیز از بهره‌برداران تقاضا داریم تا در صورت مشاهده ملخ‌ها به جهاد کشاورزی هر منطقه به عنوان متولیان مربوطه، اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: حمله ملخ ها را تنها در ارتفاعات و کوه‌های منطقه "بی بی حکیمه" و "کاکا مبارک" شهرستان گچساران هم مرز با استان بوشهر یه مقداری داشتیم که در حال سم پاشی منطقه هستیم و البته در این منطقه هیچ مزرعه و باغی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیروهای این استان هم مرز با استان بوشهر در حال سم پاشی مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد که حمله ملخ ها مشاهده شده، هستند.

عسکری اضافه کرد: همچنین سه اکیپ از استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز مشترک با شهرستان دیلم، استان بوشهر در حال سم پاشی و کمک به استان بوشهر برای مبارزه با حمله ملخ ها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha