• پنجشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98021206477
  • منبع : نمایندگی سمنان

روند کاهشی رانش‌زمین در کالپوش/ تخلیه نشدن نیمی از منازل محل رانش زمین در حسین‌آباد!

روند کاهشی رانش‌زمین در کالپوش/ تخلیه نشدن نیمی از منازل محل رانش زمین در حسین‌آباد!

ایسنا/سمنان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: هنوز نیمی از خانه‌های آسیب‌دیده در روستای حسین‌آباد کالپوش که دچار رانش زمین شده‌اند تخلیه نشده است.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا فلاحی در کارگروه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان سمنان اظهار کرد: تاکنون ۱۶۳ واحد مسکونی در روستای حسین‌آباد کالپوش تخلیه شده و ۱۶۶ واحد دیگر نیز باید تخلیه شوند.

وی با اشاره به احتمال خطر رانش دوباره زمین افزود: طی گزارشات ‌چند روز گذشته، رانش زمین کاهش داشته و به تعداد واحدهای احداثی افزوده نشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به کارشناسی دقیق منازل مسکونی در روستای حسین‌آباد کالپوش آنها را به دو بخش احداثی و تعمیری تقسیم و خاطرنشان کرد: حدود ۶۵۰ واحد توسط بنیاد کارشناسی شده که از این‌تعداد ۳۲۹ واحد احداثی و ۳۳۰ واحد تعمیری هستند.

وی با اشاره به حمایت مالی از آسیب‌دیدگان و پرداخت اجاره بهای خانوارهای آسیب‌دیده این روستا اظهار کرد: مبلغ ۹۰۰‌ میلیون تومان برای عقد قرارداد اجاره برای افرادی که منازل تخریبی خود را تخلیه کرده‌اند، در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار گرفته تا به مدت ۶ ماه اجاره مسکن به مبلغ سه میلیون تومان برای این افراد تامین شود.

فلاحی اضافه کرد: تاکنون مبلغ سه میلیون تومان کمک هزینه اجاره مسکن به حساب سرپرست‌های ۱۵۰ خانوار کالپوشی که منازل خود را تخلیه کردند، واریز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به تامین بخشی از اعتبارات گفت: در حال حاضر برای ۱۰۰ واحد احداثی و تعمیری اعتبار به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اختصاص یافته است.

وی به آسیب‌ها و خسارات ناشی از بارش‌های اخیر در این استان اشاره و اظهار کرد: ۱۵ شهر  و ۱۶۸ روستای استان در سیلاب و بارش‌های اخیر دچار خسارت شدند.

فلاحی با بیان اینکه تعداد واحدهای تعمیری روستایی در استان 1970 و واحدهای شهری ۵۸۶ واحد است بیان کرد: همچنین در جریان سیلاب‌های ابتدایی سال تعداد ۱۰ واحد تجاری روستایی  و دو واحد تجاری شهری استان نیز، آسیب دیدند . ضمن اینکه در مجموع در کل استان، تعداد 3671 واحد بر اثر سیلاب، بارش‌های اخیر و رانش زمین، آسیب دیدند.

همچنین دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در کارگروه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان خطاب به مدیران استان گفت: همانگونه که استاندار سمنان نیز تاکید داشته اند، باید تلاش کنیم تا جلسات را کاربردی‌تر و با زمان کمتر برگزار کرده و مدیران با حضور در ادارات خود، به پیگیری و اجرای امور مرتبط بپردازند .

وی بر لزوم ایمن‌سازی در برابر سیلاب و رانش و دیگر بلایا تاکید و تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده و راهکاری اتخاذ شود تا با اقداماتی که توسط این کارگروه انجام می‌شود، در آینده شاهد آسیب و خسارت در موارد مشابه نباشیم.

معاون استاندار با تقدیر از همکاری و همراهی مدیران استان گفت: خوشبختانه مدیران استان در مواقع بحران و بروز حادثه، پای کار هستند.

وی بر لزوم ایجاد کارگروه متناظر بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان، در شهرستان‌های استان تاکید و تصریح کرد: مدیریت بحران استانداری سمنان موظف است که پیگیر شکل‌گیری این کارگروه در شهرستان‌های دامغان‌ و میامی شود.

معاون استاندار سمنان از بنیاد مسکن استان خواست برای اختصاص اعتبارات لازم برای ‌احداث واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در مناطق روستایی و شهری استان تلاش کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha