به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام آکادمی دیجیتال مارکتینگ، صاحبان کسب وکار نیاز دارند تا در عرصه رقابت به معرفی محصولات و خدمات خود در بازار بپردازند. به این منظور میتوان از تبلیغات چاپی در روزنامهها و مجلات، انواع بروشور تبلیغاتی، تبلیغات در تلویزیون، تبلیغات در بیلبوردها و به ویژه بازاریابی دیجیتال استفاده کرد.
استفاده از تبلیغات چاپی در روزنامهها و مجلات باعث مصرف بیش از حد کاغذ شده و هزینههای زیادی را شامل میشود. تبلیغات در تلویزیون، رادیو و بیلبورد نیز هزینههای زیادی دارد. این در حالی است که تبلیغ شما همگانی بوده و هزینه نمایش آنها به افرادی که اصلاً مخاطب هدف کسب و کار شما نیستند را هم خواهید پرداخت! اما در مقابل شیوهای نوینی از بازاریابی نیز شکل گرفته که به بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ معروف است.
دیجیتال مارکتینگ، نوعی از بازاریابی است که از طریق اینترنت انجام میشود. امروزه مشتریان شما برای پیدا کردن محصولات مورد نیاز خود در فضای دیجیتال جستجو میکنند و تمایل دارند به راحتی در کامپیوتر یا موبایل خود با محصولات، خدمات و کسبوکارهای مورد نیازشان آشنا شوند. از این رو کسبوکارهایی که به دنبال گرفتن سهم بازار بیشتر هستند و همچنین میخواهند هزینههای تبلیغات خود را کاهش دهند از این فرصت استفاده میکنند. در دیجیتال مارکتینگ تبلیغات شما مستقیم به دست افرادی میرسد که شما میخواهید و همچنین میتوانید بارها و بارها تبلیغات خود را برای افرادی خاص به صورت هدفمند ارسال کنید تا به مرور سطح اعتماد و علاقه فرد را بالا برده و آن را به مشتری خود تبدیل کنید. همچنین برای حفظ مشتریان کنونی و بالابردن شانس فروش مجدد به آنها نیز دیجیتال مارکیتنگ بسیار مؤثر است.
در دیجیتال مارکتینگ از ابزارها و روشهای خاصی استفاده میشود که در زیر به طور خلاصه به معرفی برخی از آنها میپردازیم:
*تبلیغات کلیکی گوگل
گوگل صرفاً سایتهایی را در رتبههای نخست جستجوهای خود قرار میدهد که از نظرش بیشتر کیفیت را دارا باشند. حال اگر قصد دارید در رتبه یک گوگل باشید راه میانبری نیز وجود دارد که آن تبلیغات کلیکی گوگل یا همان سرویس گوگل ادز است. تبلیغات کلیکی گوگل به شما این اجازه را میدهد تا با پرداخت هزینهای به گوگلدر کلمات کلیدی مورد نظر خود در رتبه یک جستجوها قرار بگیرید.
*شبکههای اجتماعی
همه گیرشدن شبکههای اجتماعی باعث شده تا بستری در بازاریابی دیجیتال با عنوان بازاریابی شبکههای اجتماعی ایجاد شود. شبکههای اجتماعی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و بازاریابی به شمار میآیند. تبلیغات از طریق شبکههای اجتماعی باعث میشود تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
*ایمیل مارکتینگ
به پروسه ارسال ایمیلهای هدفمند جهت گسترش ارتباط با مشتری بالقوه و تبدیل آن به مشتری فعلی ایمیل مارکتینگ گفته میشود. شما با ایمیل مارکتینگ کمهزینهترین و در عین حال اثربخشترین نوع تبلیغات آنلاین را تجربه خواهید کرد.
تبلیغات در وب سایتها و اپلیکیشنهای موبایل، E-CRM و… نیز از دیگر موارد مهم در دیجیتال مارکتینگ است که در متنهای تکمیلی به آن خواهیم پرداخت.
امروزه بسیاری از شرکتهای موفق ایرانی از بازاریابی دیجیتال برای معرفی محصولات و خدمات خود در حوزه آنلاین استفاده میکنند. شما به عنوان مدیر یک کسبوکار نیاز دارید تا بتوانید محصولات یا خدمات خود را با این روش به مخاطبان اصلی خود معرفی کنید. شما نیاز دارید تا با انواع تکنیکهای بازاریابی دیجیتال به صورت تخصصی آشنا شده و آن را در کسبوکار خود بکار گیرید، یا افرادی را به عنوان متخصصان این تکنیکها آموزش داده و در سازمان خود بکار گیرید.
برای آموزش دیجیتال مارکتینگ چه کنیم؟
دیجیتال مارکتینگ علمی جدید و البته بسیار گسترده است. از این رو برای یادگیری آن باید به شکلی اصولی عمل کرد. آکادمی دیجیتال مارکتینگ به عنوان اولین مؤسسه دیجیتال مارکتینگ در ایران به صورت تخصصی به آموزش حرفهای دیجیتال مارکتینگ میپردازد. این مجموعه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدیر کسبوکار، کارآفرین، کارشناس بازاریابی و تبلیغات، کارشناس روابط عمومی و دیگر علاقهمندان به این حوزه را آموزش داده و سابقه همکاری با برندهای بزرگی همچون دانشگاه صنعتی شریف، گلرنگ، دیجی کالا، بامیلو و … را در کارنامه خود دارد.
در آکادمی دیجیتال مارکتینگ تمامی مباحث مربوط به این حوزه در قالب دوره مدیریت بازاریابی دیجیتال آموزش داده میشود که شرکت در جلسه اول این دوره نیز رایگان است. برای دریافت مشاوره و ثبتنام در جلسه اول رایگان هماکنون با کارشناسان آکادمی با شماره ۰۲۱۸۸۳۵۷۳۱۴ تماس بگیرید و یا به وبسایت www.dmacourse.com مراجعه کنید.
انتهای رپرتاژ خبری
نظرات