به گزارش ایسنا، منصور غلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سهشنبه) در پاسخ به سوال زاهدی نماینده کرمان درباره علت ضعف مدیریت و برنامه ریزی در دانشگاه پیام نور گفت: بعد از سال ۸۶ در دانشگاه پیام نور دچار یک سری تغییرات و انحراف از مأموریت بودیم که مشکلات عدیدهای را به دنبال داشت و بعضاً هم هنوز به درستی حل نشده است.
به گفته وی توسعه کمی و ساخت و سازها در دانشگاه پیام نور بدون مطالعه راهبردی بوده جذب نیروی انسانی زیاد بوده که از اواخر سال ۹۱ مسائل پیچده را در پیام نور ایجاد کرد که نیاز به کار وسیعی و جدی دارد. البته که در طول یک سال و نیم اخیر پاسخگویی و شفافیت و آرامش در دانشگاه پیام نور حاکم شده است باز هم تلاش برای ساماندهی دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه تأثیرگذار در کشور ادامه خواهد داشت.
وزیر علوم در بخش دیگر سخنانش گفت: در گذشته در یک دوره زمانی تا سال ۹۱، ۹۰۰ نفر تحت عناوین غیر معمول همچون دستیار آموزش یا پیمانی شروع به کار کردند که در آئین نامه استخدامی دانشگاه پیام نور چنین موضوعی وجود ندارد. این رویکرد مشکلاتی را به وجود آورد به طوری که ۷۱۹ نفر از این افراد مدرک ارشد و مابقی دکتری بودند. در طول یک سال و نیم گذشته ۶۳۲ نفر از این افراد تعین تکلیف نهایی شدند و حدود ۳۰۰ نفر منتظر تصمیم هئیت اجرای جذب هستند. حدود ۸۰ نفر شرایط لازم از نظر سوابق پژوهشی برای قبول شدن به هیئت علمی نداشتند؛ دانشگاه به آنها فرصت داد تا فعالیتهای پژوهشیشان را گسترش داده و امتیاز لازم را کسب کنند.
به گفته غلامی، در دو سال اخیر ساماندهی مراکز و رشتهها در دستور کار مدیریت دانشگاه پیام نور بوده است. از مهر ماه سال گذشته تاکنون رئیس دانشگاه به ۱۶ استان جهت سرکشی به مراکز دانشگاه پیام نور سفر کرده است.
وزیر علوم در واکنش به بخشی از صحبتهای خود مبنی بر سفرهای خارجی رئیس دانشگاه پیام نور گفت: قطعاً این سفرها دلایل منطقی داشته است. شاید آقای زاهدی هم سال گذشته به خارج سفر کرده است که قطعاً دارای دلایلی بوده؛ هیچگاه مدیران برای تفریح به خارج نمیروند. رئیس دانشگاه پیام نور در طول سال گذشته تنها سه هفته مرخصی رفته که یک هفته آن برای بستری در بیمارستان بوده و او ایام نقاهت را در دانشگاه سپری کرده است.
وی تاکید کرد: تمامی تلاش رئیس دانشگاه پیام نور سرو سامان دادن به وضعیت حقوق و مسائل استخدامی و حل و فصل مشکلات معیشتی کارکنان این دانشگاه است که باید از این لحاظ قدردان باشیم؛ ولی اگر بازهم مشکلی است ما گوش شنوا داریم.
وزیر علوم با بیان این که نباید اختلاف سیلقهها منجر به تضعیف افراد شود گفت: باید با همافزایی موضوع ساماندهی حوزه آموزش عالی کشور را در دستور کار قرار داد. طرح بزرگ ساماندهی آموزش عالی کشور مورد مطالعه رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس است که باید از آن حمایت شود.
انتهای پیام
نظرات