• یکشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98012510097
  • خبرنگار : 71402

انتقاد رشیده طلیب از سکوت دموکرات‌ها مقابل حملات ترامپ علیه ایلهان عمر

انتقاد رشیده طلیب از سکوت دموکرات‌ها مقابل حملات ترامپ علیه ایلهان عمر

یک قانونگذار زن مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا به سختی از همکاران دموکراتش بابت سکوتشان مقابل حملات اخیر دونالد ترامپ به ایلهان عمر که مانند او مسلمان است، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رشیده طلیب،‌ نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا شنبه در پیامی توییتری نوشت: زمانی که آنها می‌خواهند نشان دهند که حزب ما تنوع دارد، ما را در عکس‌ها می‌گنجانند. با این حال وقتی از آنها می‌خواهیم پای میز گفت‌وگو باشیم یا درباره مسائلی صحبت کنیم که روی هویت ما تاثیر می‌گذارد، یا مسائلی که ما برایشان می‌جنگیم، نادیده گرفته می‌شویم.

حملات به ایلهان عمر، یک نماینده مسلمان دیگر در مجلس نمایندگان آمریکا به سطح جدیدی رسیده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار ویدیویی از سخنرانی این نماینده کنگره درباره حقوق مدنی مسلمانان که ماه گذشته ایراد شد و ترکیب جنجالی آن با تصاویری خبری از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر موجی از انتقادها را به راه انداخت.

روزنامه نیویورک پست هم که متعلق به روپرت مرداک، غول رسانه‌ای محافظه‌کار است، اخیرا یکی از جملات ایلهان عمر را روی تصویری از برج‌های دوقلوی در حال سوختن به چاپ رساند.

رشیده طلیب و الکساندریا اوکاسیو-کورتز، از دیگر قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا که هر دو دموکرات هستند، از اولین اعضای کنگره بودند که حملات اسلام‌هراسانانه محافظه‌کاران علیه ایلهان عمر را محکوم کردند. اندکی پس از آن دموکرات‌های سرشناسی از جمله برنی سندرز، الیزابت وارن و دیگران به آنها پیوستند. بر اساس گزارش هافینگتون پست، حزب دموکرات آمریکا واکنش متحدی به اسلام‌هراسی نداشته است و برخی رهبران هنوز واکنش علنی به این حملات علیه عمر نداشتند.   

ایلهان عمر در واکنش به توییت جنجالی رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، مواضع تلخ و گزنده جناح دست راستی نمی‌تواند "عشق بی‌نظیر او به آمریکا" را تهدید کند. او نوشت: نماینده کنگره نشدم که ساکت بمانم. از حامیانم تشکر می‌کنم که مقابل دولتی ایستاده‌اند که روی ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور مانور می‌دهد. هیچ شخصی –مهم نیست که چقدر فاسد، نادان و بدطینت باشد- نمی‌تواند عشق بی‌نظیر مرا به آمریکا تهدید کند. من مصمم در راه مبارزه برای فرصت برابر در پیگیری اهدافم در خوشحال کردن تمام آمریکایی‌ها ایستاده‌ام.   

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم شنبه بدون اشاره به نام ایلهان عمر تاکید کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا نباید از تصاویر دردناک ۱۱ سپتامبر برای حمله سیاسی استفاده کند. یادبود ۱۱ سپتامبر موجود است و هرگونه گفت‌وگو درباره آن باید با حفظ حرمت باشد. اشتباه است که رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان فرمانده کل قوا به شعله‌های آتشی دامن بزند تا موضع کسی را متزلزل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha