• شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97122513180
  • خبرنگار : 71415

میلیاردر روسی از دولت آمریکا به دلیل تحریم او شکایت کرد

میلیاردر روسی از دولت آمریکا به دلیل تحریم او شکایت کرد

یک میلیاردر روسی از دولت آمریکا به اتهام فراتر عمل کردن از محدودیت‌های قانونی در تحریم وی و "قربانی کردن" او در تحقیقات به بهانه مداخله روسیه در انتخابات آمریکا شکایت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این میلیاردر روسی به نام اولگ دریپاسگا از دادگاهی فدرال در شهر واشنگتن تقاضا کرده جلوی وزارت خزانه داری آمریکا در استفاده از "قدرت ویرانگر" چنین تحریم‌هایی را بگیرد و ادعا کرده تحریم‌های این وزارتخانه علیه او در ماه آوریل گذشته به شکلی خودسرانه اعمال شده و او را از استفاده از فرآیند عادلانه طبق قانون اساسی آمریکا محروم ساخته‌اند.

دریپاسکا در شکایت خود گفته، او در یک "تشنج عمومی" و بر مبنای اتهام‌های بی اساس مطرح شده از سوی نمایندگان کنگره آمریکا و دیگر سیاستمداران این کشور در پیش زمینه تحقیقات بازرس ویژه رابرت مولر بر سر تبانی کمپین ترامپ با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶،  هدف ظلم و بی عدالتی قرار گرفته است.

این در حالی است که وزارتخانه‌های دادگستری و خزانه‌داری آمریکا تاکنون از اظهار نظر درباره این پرونده خوداری کرده‌اند.

واشنگتن در ماه ژانویه سال جاری میلادی تحریم‌ها علیه دو شرکت بزرگ دریپاسکا که در حوزه آلومینیوم فعال هستند را بعد از لابی‌گری شدیدی که در جریان آن این میلیاردر با واگذاری کنترل امپراتوری شرکتهایش موافقت کرد، برداشت اما خود دریپاسکا همچنان نامش در لیست سیاه افراد تحریم شده باقی مانده است.

دریپاسکا در دهه ۱۹۹۰ در جریان تحولات به اصطلاح "جنگ‌های آلومینیوم " در گروه نخبگان میلیاردر روسیه جایگاهی به دست آورد.

او گفت: تحریم‌های آمریکا باعث شده او مطرود شود و شرکای تجاری و بانک‌ها او را رها کنند و چهار پنجم ثروت خود را از دست بدهد.

اریک فراری، وکیل او در شکایت ۲۸ صفحه‌ای که به دادگاهی فدرال در واشنگتن دی سی تحویل داده عنوان کرد: تأثیر این اقدامات غیرقانونی علیه دریپاسکا نابودی کامل ثروت، شهرت و زندگی اقتصادی وی بوده است.

زمانی که ماه آوریل وزارت خزانه داری آمریکا دریپاسکا را تحریم کرد، اعلام کرد که او و عده‌ای دیگر از میلیاردرهای بانفوذ روسیه از امتیاز روابط خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور و "فعالیت‌های شرورانه روسیه" در جهان به نفع خود استفاده می‌کنند.

دریپاسکا در شکایت خود وزارت خزانه‌داری آمریکا را به عدم حمایت از این ادعاهایش با اسناد و مدارک متهم کرده است. او از دادگاه خواسته از اداره موسوم به "اداره کنترل دارایی‌های خارجی" در وزارت خزانه‌داری آمریکا تقاضا کند سند و مدرک این ادعاها را ارائه کرده و نام او را از لیست تحریم‌ها حذف کند.

همچنین دریپاسکا گفته، نمایندگان کنگره آمریکا از جمله رابرت منندز سناتور آمریکایی به شکلی ناعادلانه از او انتقاد کرده و جلوی کاهش تحریم‌ها علیه شرکتهای او به بهانه انتظار برای اجرای تحقیقات رابرت مولر را گرفته است.

این در حالی است که رابرت مولر تاکنون در تحقیقاتش اتهامی علیه دریپاسکا مطرح نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha