به گزارش ایسنا، شهرام آدمنژاد در هفتمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور شمال – جنوب که با حضور نمایندگان ۱۴ کشور عضو در تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون و پس از امضای موافقتنامه کریدور شمال – جنوب بین ایران، هند و روسیه ۱۱ کشور به این موافقتنامه اضافه شدند.
وی ادامه داد: با بهرهبرداری از کریدور شمال – جنوب زمان و هزینه در ترانزیت کالا نسبت به کریدورهای سنتی کاهش مییابد و این یک مزیت اقتصادی است که امیدواریم با همافزایی و هماهنگی هرچه بیشتر کشورها در راستای تقویت ارتباطات چند جانبه موجبات فعالیت رو به رشد تجار و بازرگانان و نیز توسعه ترانزیت را به همراه داشته باشد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهداف و اقدامات کشورهای عضو شورای هماهنگی کریدور شمال – جنوب خاطر نشان کرد: کلیه اهداف و اقدامات به منظور توسعه و تکمیل زیرساختهاست تا اثرپذیری بیشتری در رونق مسیرهای ترانزیتی داشته باشد.
وی افزود: بازسازی حلقههای ضعیف و مفقوده در کریدور شمال جنوب در دستور کار قرار گرفته است و به طور حتم تقویت این کریدور و کریدور جنوب غربی موجبات اتصال به دریای سیاه را رقم خواهد زد. علاوه بر این مسیر ریلی رشت آستارا به منظور تکمیل مسیر غربی کریدور شمال – جنوب در دستور کار قرار دارد و امیدواریم شاهد استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای کریدور شمال – جنوب باشیم.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اتحاد تجاری کشورهای عضو کریدور شمال – جنوب و نیز ایجاد زنجیره مراکز لجستیکی کاهش زمان و هزینه زنجیره تأمین را به دنبال خواهد داشت، گفت: ایجاد ظرفیتهای گردشگری، توجه به مسائل زیست محیطی، ایجاد حمل و نقل پایدار و نیز مدیریت یکپارچه کریدور شمال – جنوب از جمله اهداف و برنامههای در نظر گرفته شده به منظور توسعه و تکمیل زیرساختهای این کریدور است تا شاهد افزایش میزان ترانزیت بار از طریق این کریدور باشیم.
انتهای پیام
نظرات