• یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97121206253
  • خبرنگار : 71565

ساعدی: دولت در زمینه تأمین خسارات وارده به مردم دشت آزادگان اقدام کند

ساعدی: دولت در زمینه تأمین خسارات وارده به مردم دشت آزادگان اقدام کند

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص سیلاب اخیر دشت آزادگان گفت: آقای روحانی از مردم دشت آزادگان به دلیل سیلاب بی تدبیری مسئولان عذر خواهی کنید.

به گزارش ایسنا، قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: درود بر مردم دشت آزادگان و هویزه و مرزدارانی که همیشه حامی مرزها هستند، ولی دولت در برابر سیلاب حمایت نکرد، مردم دیارم در تابستان به بهانه خشکسالی و نبود ذخیره آب کشاورزی محروم می‌شوند و در زمستان به دلیل نبود تحمل سدها شاهد سیلاب و ویرانی می شوند.

وی افزود: دردآور است که بشنویم دولت برای تأمین خسارات این مردم  برنامه‌ای نداشته است. اگر سدها نتوانند ذخیر آب برای کشت تابستانه داشته باشند و در زمستان زندگی مردم را به مخاطره بیندازد پس فلسفه وجودی آنها چیست و گرفتن حقابه از کشاورزان چه فایده دارد؟ دامداران و کشاورزان دشت آزادگان و هویزه در اثر خشکسالی ها و سیلاب متضرر شده‌اند، دولت در زمینه تأمین خسارات از جمله بخشودگی وام این عزیزان باید اقداماتی را انجام دهد.

ساعدی گفت: مسببان این محرومیت که ناشی از بی‌تدبیری برخی مسئولان است باید شناسایی و محاکمه شوند، تشکیل کمیته خاصی از نمایندگان مجلس و کارشناسان خبره برای شناسایی مسئولان بی‌تدبیر ضروری است. آقای روحانی ضمن تقدیر از اعزام هیأتی جهت بررسی آسیب‌های سیلاب دشت آزادگان و هویزه اما آیا از این افراد پس از بازدید سوال کردید که چه چیزی را مورد بازدید قرار دادند؟ آیا از میزان خسارات وارد شده و حال مردم سوال کردید؟ فقط نیم ساعت غروب چهارشنبه آمدند و به اهواز بازگشتند در صورتی که مردم چشم‌ انتظار آنها بودند، شما باید از مردم دشت آزادگان که در مقابل این سیلاب بی‌تدبیری مسئولان شما متضرر شده‌اند، عذرخواهی کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha