• یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97121206239
  • خبرنگار : 90089

هشدار خدری نسبت به وضعیت اقتصادی

هشدار خدری نسبت به وضعیت اقتصادی

نماینده مردم بوشهر در مجلس از وزیر نفت خواست تا از بیکار شدن 800 نفر از پرسنل صنعت نفت در منطقه عسلویه جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید خدری در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس از دولتمردان خواست تا در جهت اجرای مصوبات مجلس در لایحه بودجه سال ۹۸ با جدیت تمام و بهره گیری از همه ظرفیت‌های اجرایی تلاش کنند.

وی با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: مردم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بدون تأثیرپذیری از شرایط سخت اقتصادی مورد توجه قرار دادند. این حضور علاوه بر مأیوس کردن دشمن تکلیف کار را بر مسؤولان سخت‌تر کرد. انقلاب اسلامی در حالی چهلمین سال پیروزی خود را پشت سر گذاشت که مستکبران خیال باطلی در سر داشتند اما ارادتمندان و دوستانش در سراسر جهان امیدوارنه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره کننده همواره سربلند دیده‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در چنین نقطه عطفی رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه گام دوم انقلاب برای ادامه این راه روش هوشمندانه به تبیین دستاوردهای شگرف انقلاب اسلامی پرداخته و توصیه‌های اساسی به منظور جهادی بزرگ برای ساختن ایرانی اسلامی و بزرگ ارائه فرمودند. بیانه گام دوم انقلاب خطاب به مردم ایران به ویژه جوانان و مسئولین است که به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود و فصل جدید حیات جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد.

خدری ادامه داد: مشکلات اساسی جوانان به ویژه مشکل بیکاری که اساس آسیب‌های اجتماعی بر هیچ مسؤولی پوشیده نیست به جای فراهم شدن بسترهای ایجاد اشتغال متأسفانه دست اندرکاران صنعت نفت در منطقه عسلویه که در شرف افتتاح چهار بخش آن توسط رئیس جمهور هستیم، تعداد حدود ۸۰۰ نفر با وجود سوابق چندین ساله و تعریف زندگی شخصی، از کار بیکار و مورد بی مهری قرار گرفته و زندگی ۵۰۰۰ نفر را متأثر می‌شود. ضروری است وزیر نفت شخصاً به این مسئله رسیدگی کند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس در تذکری به رئیس جمهور و هیات وزیران، گفت: وضعیت معیشتی مردم متناسب با شأن آنان نیست. در این شرایط نیاز است رویکردی متفاوت اتخاذ شود و از ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و ثروت‌های کشور به بهترین نحو استفاده شود. به دلیل مدیریت نادرست منابع نیمی از موکلان‌مان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

وی با هشدار به مسؤولان، گفت: راهبرد تقویت اقتصاد جز اتکا به فرمایشات رهبری میسر نخواهد بود و در این رهگذر بسته اقتصاد مقاومتی می‌تواند کاملاً راهگشا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha