• شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 97121105649
  • منبع : فضای مجازی

توطئه «برنده‌باش» علیه «نود»؟

توطئه «برنده‌باش» علیه «نود»؟

از روز گذشته پیامک تایید رای به برنامه «برنده باش» برای بسیاری از خط‌های تلفن همراه ارسال شده است؛ بدون این که صاحب‌ خط در این رای‌گیری شرکت کرده باشد. این اقدامی عجیب است که نشان از بی‌اعتباری نظرخواهی و نظرسنجی‌هایی از این دست دارد.

به گزارش ایسنا، خبرآنلاین نوشت: نظرسنجی انتخاب برترین‌های جام جم در سال گذشته در حالی در تلویزیون در حال انجام است که به یک‌باره نام برنده برنامه تلویزیونی شاخص آن در یک روز تغییر کرد. اتفاقی عجیب که می‌تواند اصالت کل نظرسنجی را زیر سوال ببرد.

از روز گذشته تعداد زیادی از دارندگان تلفن همراه در حالی پیامک تأیید رأی به برنامه «برنده باش» را دریافت کردند که یا اصلاً در این رأی‌گیری شرکت نکرده بودند و یا رای‌شان برنامه دیگری بوده است. مخاطبانی که بهت و حیرت خود را در صفحات شخصی‌شان ابراز کردند و با تعجب نوشتند که چطور وقتی به برنامه دیگری رأی داده‌اند یا اصلاً مخاطب تلویزیون نیستند و در رأی‌گیری شرکت نکرده‌اند، این پیامک را دریافت کرده‌اند.

عده‌ای از کاربران هم با مراجعه به سایت و صفحات مرتبط با این نظرسنجی که هر ساله انجام می‌شود، از تغییر جای برنده آن نوشتند. چیزی که در صفحه اینستاگرامی برنامه خیابان جام جم که هر روز برندگان این نظرسنجی را منتشر می‌کند، مشهود است. آخرین نتیجه‌ای که در پست‌های این صفحه منتشر شده، مربوط به چهارم اسفند است که برنامه «نود» با کسب بیش از ۳۰ درصد آرای مردمی، پیشتاز و «برنده باش» با ۲۶ درصد آرا در رده دوم قرار داشت. (عکس اول)

آخرین نتیجه این نظرسنجی اما در استوری این صفحه منتشر شده و مربوط به ساعت ۲۱ شب گذشته است. یعنی ساعتی بعد از انتشار اعتراضاتی که کاربران در صفحات مجازی برای دریافت پیامک عجیب داشتند. نتیجه نظرسنجی به یک‌باره خبر از جابجایی دو گزینه اول برنامه‌های شاخص، یعنی «برنده باش» و «نود» می‌دهد و این نکته‌ای است که باعث شده اعتراضات مخاطبانی که رای‌شان برنامه «نود» بوده و به یک‌باره پیامک تأیید رأی به «برنده باش» دریافت کرده‌اند بیشتر شود. (عکس دوم)

اتفاقی که برای نگارنده این مطلب هم رخ داد و این حق را بر خود وارد می‌داند که از مسؤولان صداوسیما و این نظرسنجی عجیب که با زیرنویس ۲۴ ساعته گزینه‌هایش روی اعصاب مخاطبان تلویزیون رژه می‌رود، سوال کند که چطور وقتی برای رأی به «برنده باش» کدی ارسال نکرده است، پیامک تأیید رأی دریافت کرده است؟ (عکس سوم)

و آیا مسئولان این برنامه به این فکر نمی‌کنند که با چنین کاری، کل اصالت نظرسنجی که تمام اعتبار تلویزیون را روی آن گذاشته‌اند، از بین می‌برند؟

سوال سوم هم این است که اگر قرار بود برنامه‌ای که مسئولان برگزارکننده این مسابقه به آن علاقه دارند، به عنوان برنامه شاخص شناخته شود یا شاید هم برنامه‌ای که دوست ندارند و مردم دوست دارند، شاخص نشود، چه نیاز به برگزاری چنین مسابقه‌ای بود؟ مثل بسیاری از نظرسنجی‌هایی که مخاطب فقط نتیجه‌اش را از زبان‌شان می‌شنود یا در خبرها می‌خواند نتیجه این نظرسنجی را هم مطابق میل خودشان اعلام می‌کردند و این همه در زمان پخش برنامه‌های مختلف با زیرنویس گزینه‌های این نظرسنجی، باعث آزار مخاطبان‌شان نمی‌شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۲ ۱۵:۴۴

توهم توطئه داری ایسنا؟ برنده باش ه توطئه نکرده. تیتر سوگیری داره